sliderفسر حلمك

“فسر حلمك”.. مع دكتورة ماليكا أيمن..”الحلقة الأولى”

تبدأ في تفسير أحلام قراء "عقيدتى"

تفسير الأحلام التي وردت عبر الموقع الإلكترونى:

رؤياكى تدل على اكتشافك لأشخاص يمكرون بكى ولكنك ستنتصرى عليهم بفضل الله لدلالة نطقك بالإذكار فى الرؤيا لقوله ( إن الذين اتقوا إذا مسهم طائف من الشيطان تذكروا) صدق الله العظيم.

وواضح أنك ماشاء الله لكى ورد يومى من القرآن الكريم استمرى عليه فلم يكيدك أى كائد لتقربك من الله والله أعلى وأعلم ربى يحفظك بحفظه.

سيرة طيبة

حببتى رؤياكى تدل أن هناك شخص هايتقدم لكى والله أعلم على سفر وهايكون له سيرة طيبة بين الناس لحسن تعامله لدلالة ذكر لله لكن تشبيه والدك له أنه طائر السقساقه دا كلام هايوصل لوالدك عن نفس الشخص غير طيب من أشخاص لا يفقهون شيء فعليكى بالاستخاره والتوجه لله قبل السؤال عنه من أشخاص غير مؤتمنين .. ربى يقدرلك الخير حيث كان والله أعلى وأعلم.

رؤيا شر

حببيتى الرؤيا من الرؤى التى يجب الاستعاذة منها ومن شر مافيها ثلاثا وتتفلى عن يسارك ثلاثا مع صلاة ركعتين وصدقة لدلالة قول رسولنا صلوات الله عليه أن من يرى ما يكرهه عليه أن يستعيذ كما ذكرت لكى اللهم ابعد عنكم شر الرؤيا ومافيها بحق السميع العليم وخلى عندك يقين مؤكد فى الله أنها بعد الاستعاذة والصدقه سترفع عنكم تماما والله أعلى وأعلم.

ستحصلى عليه قريبا

حبيبتى رؤياكى تدل أولا لى اقتراب إتمام أمر انتظرتيه ستحصلى عليه قريبا بأمر الله وسيكون خيرا لكى فى حياتك لدلالة الشاب الوسيم بالرؤيا.

ثانيا الجزء الخاص بالمسيحى نحتسبه سيتوفاه الله على دين الإسلام الذى هو مقتنع به لدلالة صلاته تحديدا للعشاء والله أعلم.

رؤيا شادية

وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته

حببتى الرؤيا تنبيهيه لكى فوجود الفنانه شادية رحمة الله عليها تبذل مجهود لكى تمشى فهدا مستقبلك انتى الذي تريدى أن تتخذيه كما ذكرتى موهبتك بالغناء التنبيه هنا عدم مقدرتها بالسير جيدا وذكرها أن يقال عنها أنها حامل فدا تنبيه لكى بعدم خوضك الأمر لانها من الشخصيات التى اجتهدتت ان تمحو ماضيها من الغناء بعد حجابها فانتبهى لأن الأمر لو حتى فتح معاكى ستمرى بظروف صعبة والله أعلم.

شخصية ضعيفة

حببتى رؤياكى تدل على أن فى شخص هايتقدم لكى شخصيته ضعيفه ويمتاز فقط بجمال الشكل وانتى ترفضى تلك الصفات تماما لدلالة عدم مقدرتك على السير فى وجود كمال صاحب والدك دا رمز إنك تريدى رجل كامل به صفات والدك أكتر فلا تحملى نفسك اى ضغط بالموافقه الجبرية واستخيرى أمرك بعد الله ينور لك بصيرتك لكل ماهو خيرا لكى والله أعلى وأعلم.

 

 

 

مقالات ذات صلة

287 thoughts on ““فسر حلمك”.. مع دكتورة ماليكا أيمن..”الحلقة الأولى””

  1. حلمت بواحدة اعطتني حذاء لونه احمر وجميل وكان مقاسي بس خلعته علشان اشوف ارضيته لقتها مصلحاها كويس وربطها وعجبني عزباء

    1. انا مطلقة وحلمت أن طائفي أخذني عند دكتور جلدية عشان شعري ليقع بالطول ولما روحت عند الدكتور لقيت أخواته هي الدكتور لما شرفتنى ااستغرابت إني معا طلقي و بتقولي هوانتم رجعتم لبعض قولت لها اه و هو كمان رد عليها وقل اه وهوعايزها تعالج شعري عشان بيقع بالطول وهو حط ايده على شعري بيقع كله وكنت صلعه مع العلم أنه هو دكتور جلديه حقيقى

      1. عمي حلم ان طلقي كان عند عمي ومعه ثلاث رجلها ذي ميكون بودي جارد وقل لي انا عايز ارد خلود بس تكلم معك انت مش مع أبوها عمي اتفق معه وطلقي قل لي عمي الحاجه الى اتفق عليه ساعات الزوجه زي ماهي بظبط واسم عمي محمد وهو عيش

    1. السلام عليكم دكتورة
      حلمت إنتي ادهب في طريق مظلم وكأنه طريق زراعي وفيه مرج ومستخدمي في اخر الطريق لكن انا لم أصل عنده

  2. حلمت ان في خبر بموت شخص مش عارفاه وبعد كده شوفته واقف تقريبا على الطريق ويرتدي لبس الجندي واسمه محمد ووجه ابيض محمر وجميل عزباء

  3. حلمت ان شخص مش عارفاه بيضرب والده تقريبا في الدور الثاني بس الشيش كان مقفول يعني مش شايفاه وفي شخص في الشارع ينادي عليه يا منصور وينهاه عن ذالك عزباء

  4. حلمت بجوز اختي اعطاني خاتم ذهب وقميص رجالي ابيض حلو بس انا كنت مكسوفه منه عايزه ارجعله الخاتم ولبست القميص وكان حلو ومش ضيق وبعد كده كنت حطاه علي شماعه ومسكاه وبتفرج عليه وزي ما يكون كنت مش عايزه أشخاص تشوفه عزباء

  5. حلمت ان ولد توفي وجت واحده وطلبت مني ان ارجع حاجه تقريبا خاصه بتغسيل الميت عباره عن الواح من المعدن ولبست ورجعتها لمكان زي محل كده وبعدين كان في خبر تاني ان شاب توفي تقريبا بالكهرباء وانا كنت ماشيه ومبسوطه من نفسي وجسمي وبقول في نفسي ان احافظ على جسمي كده وكنت لبسه حجاب لونه اصفر فاقع عزباء

  6. حلمت بحيوانات لونها ابيض من ضمنهم ديك ابيض كبير غير الطبيعي وجناحه ملون وحمامه بيضاء نزلت من السما جنبي ولمستها بايدي عزباء

  7. حلمت ان اختي وضعت ماء على السيراميك وانا كنت قاعده على السرير فقومت اغسل معاها السيراميك وكان في كيس عيش على السرير واختي قالتي اني سايباه مكشوف وحد فينا غطاه عزباء

  8. حلمت انى في شقة ابنى اللى بيشطبها وهو خطيبته واقفين وانا بكلمها لاقيتها عيطت وانا استعجبت وقلتلها انا بهزر معاكى ليه ديما عايزة تعملى مشكلة وابنى قاللى ليه ياماما زعلتيها وكأنها جت على هيئة هبة زميلة بنتى(متجوزة ومخلفة بنت) لكن فى تفكيرى انها افعال خطيبته وقلت لنفسى هو خاطب اتنين فى وقت واحد ومن اماكن انيل من بعض ولاقيت ابنى اخذها يوصلها لبيتها وهو فى الشارع بصيت عليهم ولاقيت راجل تخين ماسك زراعها وزراع ابنى وهو يعرفها وبيقولها انا مش هسيبك ما صدقت لقيتك وهى بتحاول تخليه يسيبها وشعرها بان وكتفها بزراعها اتعرو وابنى مذهول وانا زعلت من ابنى لانه ممشيش وسابها بعد ماشاف راجل غريب مسكها وجسمها بان وقلت لابنى يخرب بيتك قبل ما يتعمر وهذه العبارة مضيقانى.استخارة على خطيبة ابنى كويسة ولا لأ

    1. حلمت كأنى بحجز كوافير لمناسبتين لخطوبتى وفرحى بس مفيش عريس وكإنى عملت مكياج الفرح الاول يعنى كإنى عملت الفرح الاول وبعدين الخطوبة وشكلى مش انا يعنى فى تفكيرى انه انا بس الشكل مختلف كإنها بنت موديل هى اللى حاطة المكياج وفستان فرحى كإنه قماش ملفوف لسه متفصلش (مش متأكدة اوى) وواخداه فى الكوافير ولقيت ابن خالتى بيوصف للكوافيرة شكل طرحة الفرح علشان تعملهالى وانا فى الحقيقة منزلة على فونى صورة لشكل الطرحة اللى هو بيوصفها وانا فهمت قصده وكنت عايزة اوريله الصورة فى الحلم والطرحة طويلة وحلوة وبعد كده كنت عاوزة اعمل خطوبتى وكان فستان الخطوبة اسود وفيه جزء لونه فضى بيلمع واول ما وريته للكوافيرة قالت الله وكانت ناوية على نظام معين تعملهولى بس هى غيرته علشان شكل الفستان وكنت عايزة أأجر طرحة للخطوبة من عندها بس شوفتها ومعجبتنيش وكانت منسلة والتطريز واقع منها وشفت نفسى فى شقة ولابسه طرحة الفرح البيضا على لبس عادى واخويا شافنى واستغربت انه معلقش على شكلى بالطرحة وماما كانت معايا تقريبا.انا مش مرتبطة وكنت مخطوبة ومحصلش نصيب

  9. حلمت انى قاعد فى فرح ومفيش اغانى ولاقيت راقصة لابسة بدلة رقص حمراء كاشفة جسمها من فوق وكانت مركزة عينها عليا كإنها معجبة بياوشعرها طويل وجميل ولاقيت دبلتى وقعت من ايدى والناس اللى فى الفرح بيدوروا فى التراب اللى فى الارض وطلعولى دبل كتير فضة وانا اقولهم مش بتاعتى وقيست منهم دبلتين وكان مكتوب عليهم اسماء مش عارفها ولبست دبلة من الاتنين كانت رفيعة فيها خط فى النص وركبت فيزبا ورا اخويا الصغير(عنده 14 سنة) ولاقيت نفسى فى بيتنا والبيت كأنه قطعة ارض ومتأسسة بالاسمنت وانا ماشوفتش ادوار البيت تركيزى على محلات اللى فى بيتنا وقلت لاخى الثانى أسسنا البيت احسن من الاول بكتير وقلت المحل الكبير اتأجر واللى أجر المحل طلب علشان يأجره لازم يفضل مفتوح هو حط فيه موتوسيكل وعربية نصف نقل وقلت لاخى فيه رزق كويس لأمى ولقيت زميلى محمود ومراته نزلين من البيت اللى قصادى كأنه ساكن فيه وبيركب عربيه حديثه لونها سماوى وهو كان مطلق وتزوج مرة تانية.انا خاطب

  10. اخويا حلم وبيقول حلمت انى واقف انا ووالدى المتوفى مع صاحب مخزن جزم ووالدى اشترى 20 جوز جزمة رجالى سودا لينا وهو أخذ منهم ليه جزمة موديل قديم وعجباه وانا عجبنى جزمة جملى واخدتها وطلبت من الراجل يجيب واحدة كمان نفس الموديل لون تانى وكلهمم من ضمن ال20. خاطب

  11. حلمت ان يوم فرح ابنى ومعمول فى شارع ومحوط بقماش وفيه فتحتين واحدة للمعازيم والتانية لاللى عايزة يظبط لبسه وانا منهم لانى مش جاهزة ومش ظابطة الطرحةولا وشى وحواجبى وكنت متضايقة لانى مش عايزة العروسة وكنت واقفة بعمل حواجبى فى المراية ولقيت ابنى لابس بدلة خطوبته مش بدلة فرح وبيقولى يلا ياماما انا جيت والعروسه هناك.استخارة على خطيبة ابنى كويسة او لأ

  12. حلمت ان الشخص اللي كنت هتخطبله بس حصل مشاكل كتيرفي الاتفاق والموضوع اتفركش قبل الخطوبه باسبوع حلمت ان اخته جتلنا مرتين وقالتلنا ان هو موافق علي شروطنا مع العلم ان اخته هي اللي جتلنا في بدايه الموضوع فراحت ماما بتقولي هتعملي ايه قولتلها لو عمل اللي انا عايزاه هوافق مع العلم اني كنت بتنازل علي حاجات كتير عشان الموضوع يكمل وحلمت ان زميل ليا في الشغل لابس تيشرت اخضر انا انسه ومش مخطوبه وشكرا

  13. السلام عليكم
    حلمت ان رجليا الاتنين محروقين من تحت وكل ما احاول اشيل الحرق يرجع تانى وهكذا لحد ما ظهرلى خيال واحد معرفوش قالى الحل الوحيد عشان تتخلصى من الحروق دى ان اكل الجلد المحروق مرمهوش وفعلا حصل كدا واكلت الجلد كله بس كنت زعلانه وقرفانه جدا بس الحرق ظهر تانى فزعلت وقولتله ده ظهر قالى كليه كويس رجعت واكلته وفعلا اختفى بس فى الاخر تقيات كل الى اكلته
    19 سنه انسه

  14. حلمت من فترة انا وابن خالى اسمه شادى 13 سنه ماشيين ف مكان مهجور وهو شايل ابنى ياسين 9 شهور وفجاه طلع علينا ناس معاهم مسدسات وعمالين يجروا ورانا وخايفين انا وهو وفجاه حسيت انى بموت وروحى بتطلع وشوفت امى وهى ف الحقيقه متوفيه لقيتها واقفه وكان انا بزعقلها بس امى ماتت راضيه عنى هى وابويا متوفيين قمت من الحلم دا مفزوعه والفجر كان بيأذن بالله عليكى فسريه انا مروعبه منه

  15. مرة حلمت من فترة انى شايله ابنى وف بيتنا القديم وقعدت مع مرات اخويا اسمها امال واخويا عمرو واكلت معاهم سمك مشوى حتة صغيرة وف الحقيقه انا مبكلمهمش عشان واكل حقنا وورثى انا واخواتى

  16. السلام عليكم يا دكتور ماليكا ..حلمت ان خطيبي واقف مع خالتي اسمها(منال) في مدخل عمارتها نزلت من السلم لقيت خالتي لوحدها وبتقولي يلا نروح نتغذا قولتلها لا شكل محمد عملي مفاجاه صح راحت ضحكت بتقولي لا مفيش حاجه بس بان ع شكلها ان في حاجه راح محمد خطيبي نزل من سلم زي ميكون سلم طياره او مش فاهمه سلم ايه ومعاه شنطه بلاستك قالي هو انا مش هعرف افاجاءك ابظا واداني الشنطه وهو مضايق ان عرفت المفاجاه بفتح الشنطه لقيت شيك مكتوب فيه 700 جنيه فجاه اختفي محمد وخالتي ولقيت جدتي الله يرحمها وعمي احمد بقوله ده 700 ولا 7000 قالي 700 وتاتا قالت خلاص اخدي الشيك وضحكتلي وجابت كرسي واقعدت تتفرج عليا وانا بكلم عمي وفرحانه بشيك راح عمي قال ديه وصيه ولازم تتنفذ كل شهر هبعتلك كل شهر شيك زيه راحت تاتا بتقول والله عبدالروؤف قالي وانا مسمعتش كلامه ..معرفش تقصد ايه وعبد الروؤف ده عمي التاني والخلم خلص ع كده
    مع العلم خالتي انسه وملهاش علاقه بخطيبي خالص وجدتي متوفيه من 17 يوم

  17. لو سمحتي يا دكتورة مامتي حلمت ان امعائها خرجت من فمها وكانت طويلة وهي فضلت تشد فيها لبرة لحد ماتعبت من الشد والامعاء مش راضية تخلص ف قصتها بمقص واتبقا جزء صغير منها بعد القص ارجوا التفسير

  18. دكتور ماليكا السلام عليكم ..رايت اني معي خاتم فضه فيه فص ابيض والخاتم منقوش وكنت شاكه فانه فضه ولا تقليد فسالت واحد مريحنيش فكان في واحد زي مايكون صايغ بس مشغول بحاجه وشوفت حد سرق من الصايغ ده حاجه زي اللي بيتحط فيها خواتم فالمحلات كان فيها دبل وكان مهموم ففولت له عايزة اعرف الخاتم ده حقيقي ولا لا قالي طيب وبعدين قلتله خد الخاتم اتاكدلي منه وايا كان رجعهولي سواء حقيقي اولا ترجعهولي قالي حاضر ..الخاتم كان محفور عليه ارقام وحروف من جوه ..انا انسه

  19. انا عملت،استخارة على شخص معجب بياحلمت( ان انا وبابا وبنتى فى الشارع وشوفنا عربيةعمتى ابتسام روحنا ليهم قافلين شبابيك العربية وانا خبطت على الشباك وفتحت لى وسلمت عليا وقالت لى كتبتى كتابك ولا لسة وانا مستغربة لانى مش مخطوبة وبقول لها قامت بصت لى علشان اسكت وقالت لى خدى الاسورة دية شيليها معاكى كانت دهب وحلوة و غالية وعليها وردة دهب برضة وقالت لى كلمينى بعد عشر دقايق وقولى لى حكايتك(مقصود مأساة جوازى لانى مطلقة )جايبة لى عريس انا فى تفكيرى فى الحلم عاوزة الشخص اللى انا معجبة بية وكان جنبها شاب معرفوش شكلة كان كويس لابس بدلة سودة وقميص ابيض بس وانا اخدت منها الاسورة وبقرأ عليها قران بس)
    فى الحقيقة احنا مش بناخد من عماتى حاجة لان واحدة منهم كانت،عاملة لينا سحر علشان كدة كنت فى الحلم بقرا قران على الاسورة بس مش ابتسام اللى عملت

  20. السلام عليكم انا دكتورة من الاردن عمري 26سنه عزباء لا اعمل حلمت حلم ارقني حلمت من سنتين انني كنت داخل غرفه والغرفه فيها كثير اموات مليانه اموات ما بعرفهم وكان يوجد هناك بنت لعجوز (ما بعرفهن) كانت بشرتها مائلة للسواد والعجوز بشع شكلها والرائحه كريهه ونايمه على جنبها ومتغطية بحرام خفيف والبنت تحكي الله يرحمها لأمي وتقول لي هاتي الحرام لو سمحتي وغطي امي لانها بردانه فلبست كفوف وغطيتها وبعدين بنتها طلعت وانه الام صحيت وتقولي عدلي رجلي يوجعوني فعدلتلها

  21. انا عملت،استخارة على شخص معجب بياحلمت( ان انا وبابا وبنتى فى الشارع وشوفنا عربيةعمتى ابتسام روحنا ليهم قافلين شبابيك العربية وانا خبطت على الشباك وفتحت لى وسلمت عليا وقالت لى كتبتى كتابك ولا لسة وانا مستغربة لانى مش مخطوبة وبقول لها قامت بصت لى علشان اسكت وقالت لى خدى الاسورة دية شيليها معاكى كانت دهب وحلوة و غالية وعليها وردة دهب برضة وقالت لى كلمينى بعد عشر دقايق وقولى لى حكايتك(مقصود مأساة جوازى لانى مطلقة )جايبة لى عريس انا فى تفكيرى فى الحلم عاوزة الشخص اللى انا معجبة بية وكان جنبها شاب معرفوش شكلة كان كويس لابس بدلة سودة وقميص ابيض بس وانا اخدت منها الاسورة وبقرأ عليها قران بس)
    فى الحقيقة احنا مش بناخد من عماتى حاجة لان واحدة منهم كانت،عاملة لينا سحر علشان كدة كنت فى الحلم بقرا قران على الاسورة بس مش ابتسام اللى عملت

  22. حلمت مرة اني كنت تحت عمارة جدتي وهي لسا عايشة وكان في بلاط متكسر علي شكل حفرة في اادور التاني تقريبا وكان اولاد خالتي متكفنين ومرميين فيها وانا كنت خايفة جدا وزي بعد كدا كنت في المستشفي وكان معايا شخص معرفوش وكان بيحطلي هدومي في شنطة عندنا لونها كحلي وكان فيها كتبي وانا كنت بشاور ع كتاب وبقوله دا كتاب الجيولوجيا وبس انا طالبة في ٣ث

  23. السلام عليكم دكتور ماليكا ..انا انسه شوفت اني طالعه على سلم رخام شكله حلو جدا جدا وعالي وطلعت عليه لما وصلت لقيت قطه قاعده فوق فاخر السلم هشيتها عشان تمشي ومشيت فعلا بهدوء ولقيت ماما جايه من حرف السور بتاع السلم وانا فوق واتصورت معاها بموبيلي وكان ورانا حيطه عليها برواز شكله حلو مكتوب فيه المعوذتين او ايه الكرسي مش متذكره وبظبط الصوره عشان البرواز يطلع فالصوره وكنت مبسوطه اني وصلت لاخرالسلم

  24. السلام عليكم
    اختي حلمت لقيت طفل رضيع في الارض لبس ابيض وجه منور وجميل جدا وقالت ليه سيبينه كده مين الطفل ده رد عليها شيخ لبس ابيض في بيض بلحيه بيضه وقال دا مداح النبي عليه افضل الصلاه والسلام اخدته وحضنته

  25. حلمت مرة اني كنت تحت عمارة جدتي وهي لسا عايشة وكان في بلاط متكسر علي شكل حفرة في اادور التاني تقريبا وكان اولاد خالتي متكفنين ومرميين فيها وانا كنت خايفة جدا وزي بعد كدا كنت في المستشفي وكان معايا شخص معرفوش وكان بيحطلي هدومي في شنطة عندنا لونها كحلي وكان فيها كتبي وانا كنت بشاور ع كتاب وبقوله دا كتاب الجيولوجيا وبس انا طالبة في ٣ث

  26. حلمت ان فى واحدة جارتنا اسمها زهيرة ومعاها بنتها وجاية ماسكة ليا تعبان على شكل تمثال فرعونى دهب وتعمل التعبان فى وشى وتقولى هاتى الحاجة اللى بتخليكى تجيبى 90%فى الدراسة وبعد ماتعمل كدا التعبان يطلع منه ضوء ابيض وانا اعمل ايدى قدام وشها كأنى بخمس فى وشها واقولها لأ وبردوا يطلع نور ابيض من ايدى وبعدين خدت الحاجة دى ومشيت ى وبنتها وفجاة لقيت ساعات رملية كتيرة زجاج وكل ساعة منهم فيها تعبان وشوية رملة بس التعبان كان حى فيه روح مش على شكل تمثال وكان صغير وتقريبا كان لونه اسود وكل ما اكسر من الساعات دى تكتر اكتر وبعدين لقيت جنب باب بيتنا كومة رملة وعملت ايدى تجاهها زى مايكون بحركها عن بعد علشان اشلها من م الباب وبعدين لقيت الحاجة اللى خدتها فى السقف وجه خالى علشان يجبها لقيناها صرصار وخالى ضربه فوقع على الارض وجه يمسكوه علشان يحدفوه فجه عليا وقومت مفظوعة وكل الحلم كنت فى بيتنا القديم واحنافى الحقيقة عزلنا منه

  27. حلمت إن خالي عثمان كان عندنا وكان لابس جلبيه بيضاء ومتوسخه وأنا كنت كل ما امسح فيها تبقى نظيفه وبعدين انا روحت اعمله سحلب وف لقيت عبير اختي عملت له عصير تفاح وانا قولتله انتي ليه قدمتي التحية دي عليا علشان دى يوم بتاعي وقالتي انا عملت وراح خالي عثمان قالي انا هشربه بس لقيت السحلب دا مياه بيضاء وفيها سمسم وجاءه رفعت ابن عمي بقي يتكلم معايا راح خالي نادي عليا واخدني ف حضنه علشان مش اتكلم مع رفعت
    انا انسة وعندي 25سنه

  28. حلمت بدكتور ماليكا اتقابلنا في محطة المترو وقولتلها انا حلمت اني. بقول ميعاد امتحاني اتحدد وانا لسه مذكرتش وافتكرت ان الامتحانات لسه. في شهر خمسه دكتور ماليكا قالتلي امورك هيتم ربطها في شهر. خمسه. الحلم من خمس شهور تقريبا وانا عزباء

  29. حلمت اني كنت واقفة في الشباك وشوفت صحبتي المتوفيه وزي ما يكون كانت جاية من العمرة وكانت جميله اوى وكان في حد في الشارع عندنا مش عارفه مين كان رايح عمره فكتبت ليه رسالة بلغ سلامي لرسول الله

  30. والدتي حلمت بيا انا واختي كنا قاعدين ف بيتنا ووالدتي شافت حمام طالع من تحت الكانب وفي منهم كان ملون وكان معاهم ديك رومي .عزباء

  31. السلام عليكم ..شوفت اني انا وصاحبتي فامتحان شريعه وكان الدكتور بتاعنا موجود اسمه الشحات منصور وكنا مش عارفين نحل وبحاول اغش من الموبيل بس الدكتور شافني فانا بطلت اغش فسمح لنا نطلع الكتب ونجاوب منها وبردو الامتحان كان صعب فصاحبتي اخدت كراسه الاجابه ونزلت للدور اللي تحت ورجعت وهي حاله وانا بحاول احل والدكتور ساعدني وحليت وقلت قبل ما اسلم الورقه اللهم اني استودعتك امتياز وسلمنا الورق انا وصاحبتي مع بعض وروحنا نشكر الدكتور هي شكرته الاول وباست ايده وانا شكرته بعدها وكنت محرجه اني ابوس ايده بس عملت زيها وبست ايده وقلت له انا مبوستش ايد حد من بعد جدي الله يرحمه وبعدين بصيت فالسما لقيت نجوم كتيييييييير جدا جدا وبتلمع وشكلها حلو اوي وكتير وزي مايكونو النجوم دي مشكله منظر شجر وعصافير وحجات كده فبقول لصاحبتي بصي وانا منبهره بالمنظر هي بصت ومااهتمتش وانا فضلت ابص للنجوم لحد ما صحيت …انا انسه وعندي مشاكل فحياتي وهي متزوجه وعندها مشاكل مع زوجها

    1. حلمت ان الممثل يحيى الفخراني جالى ع هيئه الشخص إللى بتمناةمن ربنا وقالى بحبك وكنت ف امتحان الحساب ويشوف الاجابه من وراء مع العلم أن الموضوع باظ وبدعى كل يوم ربنا يكون من نصيبي ويرجع تأتى مع العلم أنه سافر معرفش عنه حاجه.انسة

  32. انا مخطوبه وبابا حلم ان كان عنده كوتش قديم ومتسخ وكأنه واسع او ضيق مش مظبوط ف انا اخدته منه وبدلته بكوتش ابيض لامع جميل وف نفس الحلم شاف ان الشقه مليانه اطفال وسيدات وانا بديهم حقن

  33. السلام عليكم ..شوفت اللهم اجعله خير اني فيوم الجمعه وماشيه فشارع فلقيت على يميني مسجد والناس رايحه تصلي الجمعه فانا دخلت المسجد لقيت فيه ناس مش كتير وواحده صاحبه ماما اسمها منى ومعاها اولادها وناس تانيه انا معرفهمش وبابا قاعد فاخر المسجد معاه شاب انا معرفوش مهتمتش اني اروحلهم ونويت اصلي تحيه المسجد وانا بصلي الستات اللي حواليا واولادهم بيزنقوا عليا وانا بصلي بصعوبه من دوشتهم وتضيقهم عليا لحد ما تميت الصلاه الحمد لله وقعدت انتظر صلاه الجمعه
    انا انسه

  34. حلمت انى دخلت حمام بلدى ولقيت ورقة مطبقة عايمة داخل فتحة الحمام وخدنى الفضول واخدتها بفتحها لقيت مكتوب فيها اسم شخص ظلمنى مكتوب اسمه ثلاثى وبيانات تانى ليه ومكتوب انه محكوم عليه بالسجن بس هو هربان منه قولت الحمد لله هخلص منه وصورت الورقة بموبيلى لانه مش هينفع احتفظ بيها لانها مبلولة بمية تواليت بعد كدة وريتها لشخص طلع يعرفه وراله الورقة قاله انا غلطان انى محرقتهاش واخدها منه وقطعها وحرقها انسة والشخص دة ظلمنى كتير

  35. السلام عليكم ..
    حلمت ان والدتي بتغير مرتبه سريري وقاعدين في حجرة نومي ولقت علي سريري بطاقتي والفيزا بتاعتي ومكتوب فيهم تاربخ الانتهاء 2020 او 2022 مش فاكره بظبط انهي تاريخ فيهم
    انا مخطوبه

  36. حلمت ان الشخص اللي كنت هتخطبله بس حصل مشاكل كتير في الاتفاق ان اخته جتلنا مرتين وقالتلنا ان هو موافق علي شروطنا راحت ماما بتقولي مابيني وبين نفسي هتعملي ايه قولتلها لو عمل اللي انا عايزاه هوافق مع العلم اني بقالي سنه وزياده سيباه وعايزه اعرف انا حلمت ان زميل ليا في الشغل لابس تيشرت اخضر مع العلم اني حاسه انه معجب بيا انا انسه ومش مخطوبه

  37. السلام عليكم
    والدتي حلمت ان شخص اسمه بيومي هي مش عرفاه بيقولها هاتي قماشمه مترين في مترين يعني الطول مترين والعرض مترين للمسجد علشان فيه شاب ديما بيقعد في المسجد يقعد عليه مشيت قابلت شاب مش عرفاه قالها انا هعطيكي مفرش سرير احمر جميل اخذته قالتله هتاخد فلوس قالها انا اللي هعطيكي ملاء يده فلوس معدن وشبك ايده في ايديها قالها عاملين ايه في القضاء قالتلو بنتي معاها بكاليريوس تجاره مش هنتفق ابتسم واخذت منه المفرش
    انا انسه 28سنه

  38. اختى حلمتلى ان خالتى بتدينى كيس فاصوليا بيضه ومصحفين واحد سليم والتانى مقطوع .خالتى فى الحقيقه اسمها نعمه وعايشه بس كبيره فى السن ومريضه ..وانا منفصله ومعنديش ولاد ..

  39. حلمت انى انا وزوجى فى الطريق ومسكين فى ايدين عجله وقفت انا وزوجى أمام محل عصير وطلب منى أدخل المحل واحضر فوطه مبلول ماء ليلمع العجله ثم وجت امرأه كبيره تجلس فى الشارع جنبها شبشب فطلب منى زوجى البيسه رفضت البس الشبشب صمم ان البسه فلبسته حسيت ان رجلى فيه زيت و وجت فيه قصب جنب الحيط فطلب زوجى ان يأخذه البيت ا للاولاد فرفضت وقولت هيبهدل البيت وقلت انا مش هعرف اخذ العجله لوحدى وكنا ريحين نشترى جبنه وخيار لسحور رمضان

  40. حلمت انى ذهبت الى ترزى اعرفه فى الحقيقة اسمه ابراهيم وكان معى كيس به قطعتين قماش دانتيل لونهم سكرى ( أوف وايت ) وطلبت منه انه يفصلى جيبة وعليها جاكيت فقالى لاء مينفعش . فقلتله طيب فصلى فستان وعليه جاكيت فسكت شويه كده وقال لى على فكرة هيبقى جميل اوى اوى .

  41. حلمت انى اتخنقت مع اختى وضربتها جامد وانفصلت جسمها عن راسها بدون دم وماما واقفة وشافت المنظر اكنه عادى وبقول هى كدة خلاص ماتت ولا ممكن نلزقها وترجع تانى
    اختى متجوزة وعندها اطفال وانا انسة

  42. انا حلمت انى ماشيه على كوبرى والكوبرى كان ملخلع شويه وانا بقول هو ليه بقى كده هومكانش كده ده كان جامد وقدامى ولد صغير وورايا واحده صاحبتى فى الشغل اسمها سعيده لحد ما وصلت لاخر الكوبري ..

  43. انا حلمت اني شفت في الحمام تعابنين احداهما كبير والاصغر شويه وهناك رجل زي الحاوي معهم وانا كنت عند الباب لم ادخل الباب كان مفتوح وهما تقربيا كانوا هيجوا عندي والرجل قالي ان رشيتي عليهم كده هيصغروا لحد ما يختفوا اللي كان قريب من الرجل اختفي بعد ما رشيت عليه واللي كان قريب مني صغر خالص وانا الوحيدة اللي شيفته وهو صغير خالص والرجل مش شيفه بس كنت خايفه وصحيت مفزوعة وانا انسة وطالبة في تالته ثانوي انا بحبك خالص بسمع برنامجك

  44. كنت حلمت من فترة اني بكلم الشخص اللي مرتبطة بيه في التليفون ووالده اللي رد عليا وكلمني ودعالي ثم أعطاني ابنه يرد عليا وفي نفس الحلم رحتلهم البيت وطلعت في المصعد وطلبت رقم ١٠ ( اي الدور العاشر ) وفي الحقيقة هما ساكنين في العاشر وعندما توقف المصد لاقيت والده بيفتحلي الباب وصافحني ثم ركب المصعد ونزل بيه بعد ان خرجت منه ولاقيت ابنه صاعد على السلم وصافحني وحضني ودخلنا المنزل
    مع العلم اني آنسة واسمي سارة وهو اسمه احمد ووالده اسمه رفعت
    برجاء عدم نشر الاسم

      1. رايت اني ببيتنا العائلي جاسة بإحدى الغرف مع اختي الكبيرة والتوأم ثم دخلت علينا من النافدة حمامة تطير وتوجهت نحو الفراش الدي انام عليه فتاثرت واخدت ابكي للعلم انا مطلقة مند سنتان

  45. حلمت ان جوزي فتح بطني وطلع امعائي وكل حاجه في بطني ومشيت انا وماما وقعدنا نلف علي دكتور يرجعهم في بطني تاني وكنت شايله امعائي في ايديا وانا ماشيه وكنت حامل في الحلم ولقيت ماما جايه بتباركلي وبتقولي مبروك هتجيبي ولد

  46. زميلتى رأت فى المنام انى كنت اقعد ف الشارع لابسة اسدال وده فى الأساس لبسى وسألتنى لماذا اقعد هكذا قلت لها اريد مصحف فأنت لى بمصحف صغير فأخذته وقلت لها لا اريد مصحف كبير فأتت لى بمصحف كبير وكان جميلا ..
    عزباء أرجو التفسير

  47. السلام عليكم اناحلمت انى نايمه على السرير فبيت ماما وبقول اللهم بشرنى بما انتظره منك وانت خير المبشرين وغمضت عنياوانابقول الدعاء وفتحت عينى لقيت بنت بيبى نايمه على حضنى بتقولى ربنا بعتنى ليكى بيقولك هيحققلك الى بتتمنيه شلت البنت واعت أدور على ماما واختى عشان اقولهم فتحت باب البيت وخرجت واناشيله البنت لقيت كريم عبد العزيز وأحمد عز واقفين بيضحكولى..مع العلم اني متجوزه وعندي رونزا وريناد ارجو التفسير

  48. انا صليت الفجر اليوم ونمت حلمت ان دخلت الحمام فالمنزل عند والدي وسمعت اصوات مطر فتحت شباك الحمام ورائت المطر وكنت فرحانه اووووي بيه وطلعت ايدي من الشباك ومسكت المطر وقعدت ادعي كتير اوي وبعدين افتكرت اني فالحمام طلعت بره الحمام دعيت برجوع طليقي والفرج وبعدين دخلت تاني اشوف المطر لقيته لسه مستمر وبعدها وقف بس والمطر شغال بسيط فالسما لقيت سحاب بيمشي علي شكل ورق شجر وسحاب تاني في ايات قرأنيه وسحاب تاني فيه اسم سيدنا محمد والمطر وقف والحاجات دي فالسما وبعدها بصيت تحت لقيت المحل الي تحتينا هو مشغل قرآن وجايب جهاز يظهر الاسماء وايات قرآنيه باضاءه فالسما وبعدها دخلت لقيت نفسي شكل تاتي وطليقي شكل تاني كااشخاص تانيه وانا كان عندي اولاد وهو كان لسه زوجي بس زعلانه منه وكل شويه اغضب في بيت مكنتش عاوزة اتصالح معه وهو بيدور عليا وبالاخر قعدنا علي طربيزه كبيره وحوالينا ناس وكان شبه اتصالحنا

  49. حلمت ان الشخص اللي كنت هتخطبله بس حصل مشاكل كتير جدا في الاتفاق والموضوع اتفركش قبل الخطوبه باسبوع حلمت ان اخته جتلنا مرتين وقالتلنا ان هو موافق علي شروطنا مع العلم ان اخته هي اللي جت في بدايه الارتباط في الحقيقه فماما قالتلني واحنا لوحدناهتعملي ايه قولتلها لو هيعمل اللي انا عايزاه يبقي موافقه مع العلم اني كنت بتنازل عن حاجات كتير عشان الموضوع يتم انا مكنتش اعرفه قبل الارتباط وكنت عاريزه اعرف انا حلمت ان زميل ليا في الشغل لابس تيشرت اخضر مع العلم اني حاسه انه معجب بيا وشكرا انا انسه ومش مخطوبه

  50. سلام عليكم حلمت ان ف انفجار ف غرفه نوم ماما وسور بلكونه ماما وقع والحلم دى مخوفنى اوى وبعدها حلمت تفسير الحلم دى مش حلوه وحد بيقولى ف سواد بس انا كنت نايمه زعلانه اوى وماما حلمت قبل حلمى من فتره ان سور بلكونتها وقع مرتين ارجوكى دكتوره ماليكا ضمنينى ربنا يكرمك خايفه اوى

  51. أنا حلمت اني كنت قاعده في الأرض في بيتي وكنت زعلانه ومدايقة لأني بحب شخص ومش عارفه شعوره من نحيتي وحسيت كأن ربنا بيطبطب عليا بس انا مشوفتش ولا سمعت صوت ربنا انا شوفت نور بس وفجأة لقيت المصحف بيتفتح قدامي وكان ربنا بيقولي ان الشخص اللي انا بحبه هيبقى من نصيبي وقالي أن الدليل هو آيه موجودة في المصحف واتعلم على ايه بقلم لونه أحمر مع العلم أن هذا المنام كان بعد صلاة استخارة وكنت نائمة على وضوء
    أسماء من رؤي في المنام: لم ارى أشخاص في المنام
    عمرك: 23سنه
    وظيفتك: لا اعمل
    حالتك الإجتماعية: انسة
    حالتك الصحية: جيدة
    الالتزام الديني: ملتزمة والحمد لله

  52. حلمت ان الشخص اللي كنت هتخطبله بس حصل مشاكل في الاتفاق ان اخته جتلنا وقالت ان هو موافق علي شروطنا راحت ماما قالتلي هتعملي ايه قولتلها لو عمل اللي انا عايزاه يبقي هوافق عليه مع العلم ان لاتباط ده بقاله سنه وزياده وكنت عايزه اعرف حلمت ان زميل ليا في الشغل كان لابس تيشرت اخضر انا انسه ومش مخطوبه

  53. حلمت ان انا بزعق مع واحده على مكان احط فيه قفص بط وهيه عايزه تاخد منى المكان وهيه معاها بتطين لونهم اسود وعايزه تحطهم فى المكان بتاعى وهيه واخده مكان تانى حطه فيه سريرين فانا بزعق معاها انها تسيبلى مكان احط فيه قفص البط بتاعى فأاديتلى مكان فحطيت فيه السبت وكان فى السبت بطتين كبار اسود ونافش جنحاته وخطتلهم مايه فى فخار وبعدين بتكلم مع بنتى مريم ان انا محطنلهمش اكل وسبتهم كده يوم ونص فقلت ده مات روحت اشوفه لقيت بدل القفص بقوا قفصين والقفص التانى ده فيه حمام وفيهم حمامه لونها ابيض فحنطلهم عيش فمايه ومش عارفه احطلهم اكل ايه فبكلم بنتى بقولها ايام ماكان عندى اكل احطه للطيور مكنش عندى طيور ولما مبقاش عندى اكل بقا عندى طيور لقيت نفسى ماسكه طبق فيه دره مكسر ودره سليم فمش عارفه بقول هعملهلهم ازاى بس مش فاكره حطيتهلهم ولا لاه وانا بحطلهم اكل قليل مش لاقيه اكل احطهلهم لقيت نفسى ماسكه موزه كبيره متقشره روحت مقطعه شرايح لقفص الحمام وقطعت ترنشات رفيعه بعد كده بقيت اتخنها شويه والحمام بيرفع راسه علشان ااأكله الموز الا الحمامه البيضا مكنتش بتاكل

  54. اخويا حلم ان فيه غفر قدام البيت مستنينه واخويا جاي من بره راحوا مدينلوا جواب قالهم ايه ده قالولوا ده جواب لتعيينك في الجيش قالهم بس انا لسه ماكملتش العشرين سنه قالوا بس التعيين جالك ولازم تروح واخويا خد الجواب ومشيوا واخويا اسموا محمد

  55. حلمت ان الشخص اللي كنت هتخطبله بس حصل مشاكل كتير في الاتفاق ان اخته جتلنا وقالت ان هو موافق علي شروطنا فماما قالتلي هتعملي ايه قولتلها لو عمل اللي انا عايزاه يبقي هوافق عليه مع العلم ان الاتباط ده كان من سنه وزياده وكنت عايزه اعرف حلمت ان زميل ليا في الشغل كان لابس تيشرت اخضر انا انسه ومش مخطوبه

  56. كنت حلمت ان في ناس عندنا وفي واحدة اسمها سارة اعرفها بترقص وانا كنت قاعدة ع كرسي خشب جمب تلاجة ضخمة وبيضا وفجاة الرجالة قفلوا ع نفسهم الاوضة وستات دخلت اوضة تانية وقفلوا ع نفسهم وسارة كانت معاهم وانا مستغربة من الي بيحصل فقومت من ع كرسي الخشب وليقتة يطبق طبقتة وحطيتة جنب التلاجة ومشيت

  57. والدتى حلمت انها طبخت فرخه وقسمتها اربع قطع وكان جايلنا ضيوف ع الغداء والضيوف اكتر من اربعه فوالدى زعق لمامتى انها مطبختش اكثر وقالها مش قولتلك زودى وهو مقلهاش فقالت له معلش حقك عليا

  58. حلمت ان في ناس كتير عندي في الاصاله و انا كنت ارتدي بنص كم و دخلت غرفتي و ارتديت اسدال و في رجل من الناس اللي في الصاله بيقولي كدا كويس ايدك مش باينه و بعدين دخلت غرفت بنتي فا وحده هي اسمها سعاد انا اعرفها في الحقيقه بس مش شكلهاا خالص دخلت ورايا غرفت بنتي و بعدين بتقولي انا اجيت من العمره و جيبالي كيس فيه بخور و تمر و انا اكلت التمر و فرحت بالبخور عشان ارقي بيه بنتي…
    انا اسمي ام ندي

  59. حلمت انى ذهبت لترزى اعرفه فى الحقيقة اسمه ابراهيم وكان معايا كيس به قطعتين من قماش الدانتيل لونهم سكرى ( أوف وايت ) وطلبت منه يفصلى جيبة وجاكيت فقال لى لا مينفعش
    وبعدين قلت له طيب فصلى فستان وعليه جاكيت فسكت شوية كده وقال لى على فكرة هيبقى جميل جدا وكرر هيبقى حلو اوى اوى ( الحالة الاجتماعية مطلقة )

  60. السلام عليكم
    لو سمحتي انا حلمت اني أبي المتوفي جه عندنا البيت وانا فتحتله وكنت مبسوطه جدااا اني شوفته وكان جايبلي رمان كتيررر وقولتله يا بابا ده كتير وبعدين ده مش الموسم بتاعه اكيد جبته غالي قلبي مالكيش دعوه جبته منين هو ده كله ليكي انا عارفك بتحبي الرمان واخدته ودخلت وهو فضل قاعد في الصاله
    بس الحلم ده كان من سنتين تقريبا

  61. حلمت بجدتي وهي متوفية اعطت اختي خاتم ذهب جميل وجديد واعطتني ايضا خاتم ذهب فقلت له انه يشبه خاتمي الذي معي مع العلم اني واختي انستان

  62. انا حلمت بطليقي كان جة فالبيت عندنا واكل كان بيفطر عندنا وبابا جة قعد معاه وكانوا بيتكلوا مع بعض عادي بس مكناش لسه انفصلنا وكان المفروض اننا هنتفصل وبابا قام وحصل بينا علاقه وبعدها امه جت وكانت فرحانه اننا هننفصل وقعدت تقولي ان في ناس كتير فرحانه ان هبعد عنه جوزي خلاص وهو كان قاعد مضايق بس مش قادر يتكلم وماما جت وكانت عماله تشيل في حاجتي وعفشي بس مكنش بيت الزوجيه بتاعنا كان بيت اهلي بس فيه حاجتي ومامتك هتها ودخلتاها اوضه في ناس كتير والشقه كان فيها ناس كتير معرفهمش وفيها ناس اعرفهم بس الاغلب مش اعرفهم وكان في واحد قريبه برضه معرفوش بيشرب شاي وجاي يحط سكر فالشاي كسر غطي السكريه قلتله خير ولا يهمك فداك ياكلوا وكان في ناس غريبه وناس اعرفهم كانوا بياكلوا جاتوه جاتوه وانا حاولت ابعتله رساله اقوله عوزاك عشان اقوله ميطلقنيش جت واحده تكلمني ومابعتش حاجة لان صحيت

  63. حلمت انى فى مكان واسع وفضا مافيهوش مبانى لكن فيه ناس كتيرولقيت رجاله عاملين دايره ووسطها جمل شايل (احمد )ابنى على راسه وانا واقفه على جنب انا وجاره ليا اسمها (تحيه) متوفيه واقفين خارج الدائره وانا اقول ابنى ابنى الجمل هايرزعه فى الارض وهايقطع حته من جسمه وتحيه تقولى والله ماتخافى مش هايعملوا حاجه وفاجئه لقيت جنود من الجيش دخلو الدائره ونزلو ابنى من على الجمل وتحيه قالتلى الحمد لله اهو نزلولك ابنك والجمل ماعملوش حاجه (مع العلم ابنى شاب )مش طفل

  64. السلام عليكم
    اختي حلمت لقيت طفل رضيع في الارض لبس ابيض وجه منور وجميل جدا وقالت ليه سيبينه كده مين الطفل ده رد عليها شيخ لبس ابيض في بيض بلحيه بيضه وقال دا مداح النبي عليه افضل الصلاه والسلام اخدته وحضنته
    بعلم انها حامل ومعها ولد وبنت

  65. انا كنت بتابع الواتس بتاع طليقي وغصب عني بعتله رساله غلط وزعلت اووووي ان عملت كده لان مكنتش عوزاه يعرف اني متبعاه وعارفه انه مش هيرد ففوجئت انه رد عليا وبعتلي قالي ازيك عامله ايه انا مع ناس قرايبي دلوقت فمشوار او مسافرين مش فاكره وقالي اول ميوصل هيكلمني استني اتصالي وفرحت برسالته وصحيت

  66. حلمت انى انا وابنى (مصطفى)ماشيين ولقينا فى طريقنا مزلقان سكه حديد وقطار واقف فى طريقنا قولت هانعدى ازاى دلوقتى لو عدينا من تحت القطر ممكن يمشى ويدوسنا او ممكن قطر فايت جنبه بردو يدوسنا بصيت لقيت قطر تانى واقف ورانا وانا وابنى فى الوسط ولقيت ابنى بيمشى بسرعه ويفوت بين القطريين من فتحه ضيقه جدا وانا ماشيا وراه وطلع على عتبه عاليا حوالى (متر ونص)وكانت مقعره وفيها حفر وبقوله استنى مش هاتعرف تطلع عليها لقيته حط قدم وراء قدم وطلع بسرعه وانا قولتله استنانى مش هاعرف اعدى ولقيتنى بعدى معاه واطلع العتبه بسرعه مثله وفوق العتبه سلم كبير هايطلعنا على (كوبرى مشاه ) هايعدينا للناحيه التانيه وابنى طالع بسرعه وانا وراه وبدال ماندخل على الكوبرى لقيت دخلنا على مستشفى وممرضات كتير رايحه وجايه

  67. انا حلمت بكلاب كتير بالوان مختلفه بس اغلبهم بني وابيض في بيتي وانا كنت مبسوطه بيهم لان انا بحب الحيوانات بطبعتي وبعدين لقيت كلب جامع كلبه بيضاء وكنت لابسه بيجامه ودي عندي فالحقيقه لونها اسود ووجد ان بنطلوني دايب علي شكل دواير صغيره والكلب ساب الكلبه ومشي ولقيت الكلبه بينزل منها سائل ابيض زي مني وانا مطلقه

  68. حلمت بأني كنت في فيلا كبيره بجنينه وبسقي الزرع إلى فيها وواحد قريبي اسمه احمد وأخوه اسمه محمود جايين من السعوديه في الطياره ونزلوه علينا في الفيلا ومعاهم شنط سفرهم وأحمد دخل يستحمي في الحمام بتاعنا.. مع العلم هما عايشين في السعوديه

  69. انا حلمت ان امي مطلقه وكانت بتتجوز وانا كنت موافقه علي انها تتجوز وهي كانت حلوة اوي وصغيره وفرحانه وبابا كان حاضر كتب الكتاب وبعد مكتبت كتابها لقيت بابا زعلان وانا زعلت علي زعله وبعدها حسيت ان انا رافضه جواز ماما ودخلت اوضه قعدت اعيط كتير اوي بحرقه وبعدين سمعت قرآن كانت الايه فبأي الاء ربكما تتماري وسكت وطلعت الايه دي في سورة النجم

  70. كنت في زيارة حد من قرايبي مش متذكراه وبعدين نزلت بالمصعد الكهربائي وبعد منزلت تذكرت ان لازم اطلع تاني عشان حاجة دخلته تاني كان في حد عاوز المصعد من سكان العماره فضغطت استوب وبعدين رقم ٧ والاسانسير كان بيصعد رجعت فكلامي وقلت مش مهم عملت استوب تاني وطلبت وضغطت علي زر النزول وجدت ان المصعد ينزل بسرعه رهيبه اشعرت انه بيسقط فقلت الشهاده كامله مرتين وكنت مطمنه مش خايفه من الموت وبعدها وجدت المصعد وقف لوحده موقعش وبعدين خرجت كنت اتحدث فالتليفون مع زميل ليا معرفوش بس كان واضح انه زميلي في عمل وانا فالحقيقه اعمل وظيفه تانيه غير الي فالمنام وجدت طليقي يراقبني من بعدين فمشيت ومهتمتش فوجدت في غرفت نومي الحاليه يفتش في ملابسي عن شئ لا اعلمه بس كان واضح ليه فالحلم انه بيعمل اي حاجة عضان يكلمني ومكنش في حاجة اصلا يدور عليها

  71. كنت فمنزل اهلي الي انا حاليا مقيمه فيه وكنت في غرفتي بتفرج علي التلفزيون وامي خارجة من غرفتها تقول لي ان يوجد زلزال كنت فالبدايه لا اشعر بيه بس بعد ماقالت لي شعرت بيه جامد وكان زلزال قوي قولت لها تعالي نخرج بسرعه قالت لي ممكن السلالم تقع بينا قلتلها لا تعالي جينا نخرج لقيت السلالم بدات تقع دخلت اوضتي تاني وخضنت امي قوي وكان الزلزال يشتد قوة كان لساني يردد الله اكبر الله اكبر ياحليم ياحليم بصوت عالي جدا وانا لنظر للسما وصحيت

  72. حلمت انى انا وابنى (مصطفى)ماشيين ولقينا فى طريقنا مزلقان سكه حديد وقطار واقف فى طريقنا قولت هانعدى ازاى دلوقتى لو عدينا من تحت القطر ممكن يمشى ويدوسنا او ممكن قطر فايت جنبه بردو يدوسنا بصيت لقيت قطر تانى واقف ورانا وانا وابنى فى الوسط ولقيت ابنى بيمشى بسرعه ويفوت بين القطريين من فتحه ضيقه جدا وانا ماشيا وراه وطلع على عتبه عاليا حوالى (متر ونص)وكانت مقعره وفيها حفر وبقوله استنى مش هاتعرف تطلع عليها لقيته حط قدم وراء قدم وطلع بسرعه وانا قولتله استنانى مش هاعرف اعدى ولقيتنى بعدى معاه واطلع العتبه بسرعه مثله وفوق العتبه سلم كبير هايطلعنا على (كوبرى مشاه ) هايعدينا للناحيه التانيه وابنى طالع بسرعه وانا وراه وبدال ماندخل على الكوبرى لقيت دخلنا على مستشفى وممرضات كتير رايحه وجايه مع العلم ابنى كان خاطب مرتين وفسخ

  73. ان كنت داخل نادي مليان شجر اخضر كتير ومشيت فيه وبعدين خرجت منه لقيت طليقي فسبته ومشيت لقيته سبقني وبقي قدامي ورمالي ورقه وشاور اني اخدها فااخدتها وفتحتها لقيته كاتب فيها انا انه بيحبني واني اهرب انا وهو ونتجوز فجريت عليه حضنته وقلتله بجد قالي اه فدخلنا انا وهو مسجد وكان فبه ناس بتصلي وقاعدنا فالمسجد قلتله بس انت كاتب كتابك علي واحده قالي ايه المشكله دي اختيار اهلي لكن انتي اختياري وخرجنا من المسجد علي اساس اني ههرب معاه فهل ليه تفسير ولا لا لان بدعي ربنا ديما اني اشوف روؤيا تدل اننا هنرجع ولا لا يت فيه وبعدين خرجت منه لقيت طليقي فسبته ومشيت لقيته سبقني وبقي قدامي ورمالي ورقه وشاور اني اخدها فااخدتها وفتحتها لقيته كاتب فيها انا انه بيحبني واني اهرب انا وهو ونتجوز فجريت عليه حضنته وقلتله بجد قالي اه فدخلنا انا وهو مسجد وكان فبه ناس بتصلي وقاعدنا فالمسجد قلتله بس انت كاتب كتابك علي واحده قالي ايه المشكله دي اختيار اهلي لكن انتي اختياري وخرجنا من المسجد علي اساس اني ههرب معاه فهل ليه تفسير ولا لا لان بدعي ربنا ديما اني اشوف روؤيا تدل اننا هنرجع ولا لا

  74. السلام عليكم انا حلمت ان كنت ماشيه وقابلت طليقي والمفروض ان احنا كنا لسه متجوزين فالحلم بس علي وشك الطلاق وانا مكنتش عاوزو اطلق ولاهو كنت حساه مش عاوز فخلاني امر منوعلي بوابه الكترونيه عشان يبين احنا معمولنا عمل بالطلاق مريت مظهرش حاجة فانا اضايقت وكنت هعيط لان اخوه كان معاه فشدني حضني وقالي متقلقيش والي انت عوزاه كله هعملهولك وبعدين دخلنا اوضه وكنا هنعمل علاقه بس الباب كان مفتوح قلتله اقفله جاي يقفله لقي اخوه كان بيبص علينا راح قافل الباب في وشه وشتم اخوه وجالي وعملنا علاقه ممكن اعرف تفسيره

  75. كنت فالعماره الس كنت متجوزه فيها وكل شويه اطلع علي السلالم وانزل وكان معايا حارس العقار وفمره وانا نازله لقيت الشقه الي كنت متجوزة فيها وكان فيها مدليه مفاتيح فالكالون اقدر افتح الشقه بيها قلت هنزل حارس العقار وهطلع تاني افتح الشقه وادخل فيها

  76. انا حلمت ان رجعت لطليقي واتجوزنا وحصل بينا علاقه والناس جت تبارك لينا علي رجوعنا والبنت الي كاتب عليها كتب كتابه حاليا كانت ساكنه فوقينا وكان سابني وطلع عشان يشوف طلبات البيت عندها بس ولما نزل لقاني مضايقه وكان طول الحلم بيحاول يراضيني ممكن اعرف تفسير الحلم

  77. حلمت ان كنت ركبت سياره سوداء شكلها حلو بس اول مركبت مكنتش شايفه الدركسيون بس خطيت ايدي علي مكانه لقتها وسوقت السياره وكنت متقنه السواقه اووي ورحت زي مول قابلت فيه صحاب طليقي وطليقي وكان معاه واحده بس مكنتش مهتميه اوي جيت اركب السياره تاني لقيت طليقي جة معايا وانا سايفه قالي نفسي اجرب اسوق العربيه دي سيته يسوقها لقيته وداني فمكان زي بلد ارياف وطليقي اصلا من بلد ارياف وبعدين نزلت انا وهو جة يركب تاني العرببه انا روحت قفله العربيه عشان كنت خايفه عليها وقولتله لو عاوز تركبها يبقي انا الي اسوق وصحيت

  78. حلمت اني راجعه للبيت الصبح فشفت شاب جميل لااعرفه عمل لي اشارة بيده معناها غدا ودخلت للشارع اللي قبل شارعنا فوجدت كل بيوته فخمة جدا جدا وابوابها مفتوحه ع مصراعيها والشارع مفروش بالسجاد فنضرت بداخل البيوت وكانت جميله جدا ومؤثثه باجمل اثاث واول شيء اراه هو غرفة الاستقبال ثم دخلت لشارعنا وصارت الدنيا ليل ولقيت بيتنا فيه ملابس منشورة بكل مكان ولقيت والدي المتوفي جالس بغرفة الاستقبال ولابس لبس استقبال فبكيت وقلتله انت حي فقال انا انتضر ناس سياتون ليخطبوك لابنهم الدكتور فقلتله من مهم قال انت لاعليكي وقال ان ام الدكتور تخاف عليه حتى من عود الثقاب خوفا من ان يدوس عليه ويقع فنمت بحضن والدي وانا ابكي انسه 23

  79. انا كنت جبت كوتشى هدية من فترة لواحدة وحلمت ان انا لابسة الكوتشى ده وهو صغير او ضيق عليا قولت هروح اغيره واجيب المقاس الاكبر وروحت رجعته من المحل وجبت مقاس 41 ولونه روز فى الحلم والحقيقة.مش مرتبطة

  80. ابنى حلم وبيقول حلمت انى في الشارع ومروح للبيت ولاقيت طفلة جميلة جدا فى حدود 4 سنين ولابسة فستان اصفر وشعرها ناعم وطريقة كلامها حلوة وكانت تايهه وسألتها فين مامتك ردت عليا مش عارفه قولتلها تعرفى ابوكى اسمه ايه قالت محمد لمعى بس انا مش متاكد من اسم لمعى واخذت البنت وشيلتها ودخلت البيت وطلعت السلم وانا امام شقة اخى فى الدور الاول شوفت جن بيكسر في حوائط شقته وبيحاول يأخذ البنت منى وانا بحاول ابعدها منه وبيشد فى وشى وكإن وشى كيس نايلون بيتشد فى ايده واخذ البنت منى وانا نزلت وقولت اقرأ أيات اللى تبعد الجن عنى وقرأت الفاتحه والفلق وطلعت تانى لاقيت البنت واخذتها وكملت وطلعت لشقتنا فى الدور الثانى والبنت معايا واخذتها علي سريري ونامت جنبى ملحوظة انا وأخويا خاطبين وهو هيسكن معانا فى نفس البيت بس فى دور منفصل لان البيت كله بتاعنا

  81. حلمت انه اشخاص يغتصبون النساء واغتصبو جارتنا ثفصعدنا انا واهلي على سطحنا وكان ببيتنا شاب لااعرفه اسمه جميل وكان شعره يصل الى رقبته وصارت حمله من الناس لايقاف المغتصبين فنضرت لشارعنا من السطح وكانت فيه سيارات كثيره كل ما تمر سيارة ينضر لي ساءقها فيصير ع وجهي خمار لااعرف من اين ياتي فيخطبني السائق من اخي ثم كنت في مكان فرجعت للبيت والدنيا وكان في شارع مضيء فاردت ان اصل له بسرعه خوفا من المغتصبين واول مادخلت له وجدت جميل ينتضرني فمسكنا يدي بعض وصرنا ندور وهنا ضهرت حديقه جميله من الورد والزرع ضهرت في بداية الشارع وهي لم تكن موجودة انسه

  82. حلمت بجرى كرياضةمع ولد فى عقلى انه ابنى غير ابنى الخاطب ولبسه كوليه وخاتم كبار وكأن شخص غنى مجهول اداهملى وكأنى فى بيتى وشخص قصير قمحى كأنه يعرفنا بس انا معرفهوش بيقولى عايز الخاتم ده لان شكله غالى مقابل خدمه عملها لابني مرضتش ادهوله وبقوله لأ ده غالى قوى وبقول نادولى اختى تبعده عنى صحيت على مش هديك وحسيته مستغل وطماع وخفت منه.استخارة خطيبة ابنى كويسة اولأ

  83. مساء الخير
    حلمت أن خالي جاء يصحيني لأرد على الهاتف فعملت نفسي نائمة فخرج وبعد خروجه دخل طائر في حجم الصقر ومنقاره معقوف لونه أسود ومنقط بالأبيض أو البني ورقبته مافيش عليها كلها ريش وقف فوق رأسي وكان في فرخ صغير لهذا الطائر قد وقع عندي فظن أنني اخذته فنقرني في اصبعي وأخذ ابنه وخرج من الشباك، نظرت لاصبعي وجدت فيه جرحاً من أثره فخرجت مسرعة أقول لخالي طائر جاء وعضني وأنظر مكانه فيه جرح ودم وصحيت؛ ملاحظة في الحقيقة أنا أسكن مع خالي .. أنا آنسة.. وشكراً

    1. ماما حلمت انها رجعت تشتغل زي زمان و اتلقيت جوز عمتي بيبيع بطيخ فالتلقيت البطيخ مقطع شرايح فالتله لا مش عاوزها متقطع انا عاوزاه بطيخه صغيره و مش كبيره فجاب ليها بطيخه فتحها البطيخه ماما حست انها فتحت بطن عجل جوز عمتي قالها شوفي قالتله لا انت بتضحك عليا و قالها دوقي قالتله لا هي شكلها اقرع اهئ و لعدبن روحت سمعت ان بابا جايب عجل و هيدبحه بعد 3 ايام بس مشفتش العجل و لا حصل دبيح و لا اي حاجه و بس كده انتهي الحلم
      مع العلم انا ف مشلكل مع زوجي و اهله و وصلت لمحاكم و بابايا تعبان اليومين دول و هيعنل عمليه قلب مفتوح و زوج عمتي ده اسمه سادات و هو الا كان موافق راسي و راس زوجي ف الحلال.

  84. لو سمحتي يا دكتوره ماليكا انا عمتي اتوفت السنه الماضيه بعد ما اتوفت بثلاث او اربع ايام حلمت بيها في يوم الجنعه كانت فرحانه اوي وكانت قاعده معانا كلنا انا وبابا وماما وعيلها وكانت مبسوطه وبتقدم الشاي بس زي ميكون عيلها مش حسين انها مبسوطه وقاعدين بيعيطو كانهم مش شايفنها وانا بس اللي شايفها

  85. لو سمحتى حبيبتى انا كنت حلمت من فتره كانى متزوجه من ابى وذهبنا معا حتى ارى الشقه التى سوف نسكن فيها فوجدتها قبيحه وغير مدهونه فلم تعجبنى فوجدت انها هدمت من تلقاء نفسها ووجدت بدلا منه قصر كبير فنال اعجابى بشده وكان مبلط بالسيراميك وبه اعمده مبلطه وكان رائع
    مع العلم انى كنت مخطوبه وفسخت خطبتى عن ارادتى ولا انوى الرجوع من فتره
    وحلمت قريبا انى اشتريت شنطه لونها سماوى جميله ولكن عندما ذهبت فى شقتى لم اجدها فقلت اين ذهبت الشنطه فقالو لى انى رجعتها تانى قلت لا معملتش كده وقلت هجبها تانى الشنطه دى وكأن المحل كان فوق سطح منزلى وكان هناك اتنين ونصف طعميه وجاءت واحده اسمها سحر اخذت واحده

  86. حلمت نانا انى ارتدى فستان احمر جميل وبه ازهار بيضاء او سكرى وكانت معجبه بالفستان وكأن ماما هيا من اشترته لى ونينه تقول لماما زوقك جميل في فستان ده

  87. السلام عليكم دكتوره ماليكا احبك فى الله ربى يوفقك دايما
    حلمت من فتره قصيره بان فى صاله منزلى تجلس فتاه وكأنها تمتحن وتسألنى سؤال فى الامتحان فكتبت لها فى الورقه الحل القمر 1500 متر مربع ولكن وانا بكتب متر مربع كأنى برسم شكل بيضاوى وكنت اقول للبنت دى رقم 54
    مع العلم انى وجدت ان سوره القمر رقمها كده فى المصحف ارجوكى فيدينى حبيبتى
    وانا عزباء

  88. حلمت إن أنا وماما رحنا مول الوطنية في لوران نشتري فستان الفرح لاقيت في محل فستان حلو بس تحت الصدر 2دبدوب استغربت شكله رحنا محل اخر في المول اشترت منه أختي فستان زفافها لاقيته خلص الفساتين وقالي يوم الأربعاء حينزل فساتين رجعت للفستان الأول اللي تحت الصدر2 دبدوب الحالة عزباء

  89. السلام عليكم انا شفت اني رايحه اشتري شقه وكانت معي امي واخواتي احمد ومحمود وصديق اخي الصغير اسمه احمد وبعدين لاقين نفسنا في مكان راقي جدا وفي مطعم شيك اووووي بس شكله غالي اووي فماما قالتلي تعالي ندخل قولتلها شكله غالي وبعدين لقيت شخص من المطعم خرج لنا وبيقولنا على طبق معين وماما قالتلي ده زيل العجل فادخلنا بس مش في وسط الناس في قاعه كبيره وكل مافيها ابيض ولقينا شخص سعودي ومعاه ناس عزمهم بس شفت الماكولات كانها مشويات كباب وكفته وبعدين قاموا يمشوا وجت وحده منهم قعده معانا فقالتلي انهم مصريين بس السعودي ده صديقهم وانا واخي كنا ماسكين بنتها بيبي بتعيط فجت وحده تاخدها من ايدي مكنتش عايزه اسيبها بس مامت البيبي قالتلي سيبيها فسيبتها انا انسه وغير موظفه

  90. امي حلمت بتعبان طلع من ركن حائط خرم ثلاجه برغم مش ظاهر خرم صغير وطلع فوق سقف بيت جريد اتحول لزجاج وتعبان اتحول ل ثلاث تعبانين كبار وفيهم ايديهم صغيرة وجريوا فوق سقف بيت زجاج وشيفهم وهم بيجريوا وفي اخر الصالة وقعوا ثلاث تعبانين واحد منهم ضربها بيده ضربه جامدة وصحيت مفزوعة. ياريت الرد لو سمحتي يا د/ماليكا
    حلم لي ثلاث سنين

  91. حلمت اني عندي طائرين كبار لونهم اخضر وكانو مثل الواسطه او رابط بيني وبين الله فسالتهم وقلتلتهم هل سيجمع الله بيني وبين فلان فقال الطائران ان شاء الله الفرج قريب ثم طلبت منهم ان يطلبو من الله ان يرزقني بكذا (حاجه انا اطلبها من الله دائما بالواقع) فقالا ان شاء الله ثم قلت لماذا لم اطلب منهما ان يطلبا من الله بان يرزقني بوضيفه انسه

  92. زوجي يعمل معيد رأي انه يمشي في طريق فوجد أحد الدعاة المشهورين اسمة الشيخ أحمد جلال يقف علي مكان عالي ف الطريق ويخطب ف الناس ووقف زوجي مع الناس ليستمع وبعد انتهاء الخطبة ثم نزل الشيخ والناس ف مكان واسع فأخذ زوجي يحفر ف الأرض وأخرج كيس به أجزاء من القرأن وكتب دراسية ف مجالات مختلفة ثم بدأ الناس بالحفر معه ليستخرجو الكتب فقال الشيخ اللي يلاقي كتاب يأخذه وتبقي حقه وقال زوجي لزميل له اسمه أمير خذ أجزاء القرأن ووزعها ع التلاميذ ف الكتاب وأخذ زوجي الكتب ورجع بها الي المنزل ملحوظة لم يعرف زوجي اذا كان زميله أمير أخذ أجزاء القرأن ولا رفض

  93. السلام عليكم حلمت بشجره ليمون كبيره ومتفرعه وكنت واقفه وبتفرج عليها وبتتبع الليمون ببصري وكان فيها ليمون اصفر واخضر وكنت بتتبع اليمون وانظر اليه وبعده حلمت بطبق فيه ليمون أخضر وأصفر عزباء

  94. حلمت ان اختي المتجوزه اشترت 3اشاربات لونها بيج فاتح وهي كانت لبسه واحد وشعرها باين من قدام وانا اشتريت منها واحد كانت شاريه الواحد ب15 جنيه بس كنت عايزه ادفعلها اكتر من حقه عزباء

  95. حلمت بخالتي المتوفيه و خالتي التانيه هي عايشه وزي مايكون في مناسبه وكنت لبسه بدله سوده وكان شكلي حلو وخالتي المتوفيه اعطتني ليفه استحمام عزباء

  96. حلمت ان فيه واحد صاحب بابا هو واسرته زوجته واولاده يعنى عندهم عزا ف شريعنا مع انهم مش ساكنين فيه وكانو عاملين اكل كتير اوى وبعدين انا دخلت الشارع ووصلت لباب بيتنا لقيتهم سايبين الشبشب بتاعهم قدام البيت بتاعنا وكان لونه اسود وجديد فانا استغربت كدا وبعدين لبسته لقيت رجلى بقت بيضا اوى وبعدين دخلت عندنا لقيتهم سايبين حله فيها لحمه عندنا وكانت اللحمه حتت كبيره ف طبيخ وطايبه فانا اخدت حته وجيت اكلها مش بقيت قادره ابلعها خالص وبقت واقفه ف ظروى وانا ببلعها بالعافيه بلعت حته صغيره وما قدرتش اكملها وكنت زعلانه جدا ومش عارفه اشمعنا انا اللى مش عارفه اكل وبعدين جدتى اخدت الحله وقالت هحطها ع النار علشان العشا ارجو الرد ضرورى لانى خايفه جدا م الحلم دا انا داخله ع امر صعب ف كليتى وانا ف حيره من امرى

  97. حلمت ان كلاب بتجري ورايا وانا كنت برش عليهم ببخاخ ويجي في عنيهم تقريبا وواحد منهم وجه كان زي الانسان وله شعر عزباء

  98. بالله عليكي تفسري حلمي انا خايفه منه جدا حلمت اني اسوق سيارة عاليه وامشي بالشارع وانا فرحانه والسيارة فخمه وفيها كل الاشياء الحديثه مثل السقف المتحرك وغيرها وكل الناس متعجبه ويقولو من اين جاءت بها وشفت ايضا اني ولدت 3 اطفال لكن شكلهم غريب يعني يشبهو الدودة الشريطيه ولونهم ابيض وكنت ارجعهم لجسمي لبطني يعني وارجع اولدهم تاني الى ان وقعت كل الاعضاء اللي ببطني زي الكرشه وغيرها وحسيت بطني فرغت لكن زوجة اخي انتصار مسكت كل الاعضاء وقالت انها حترجعهم لبطني لكن لم اشعر باي الم اطلاقا يعني الموضوع عادي جدا ثم كان في اطلاق نار وانا تعمدت اوقف بالمكان حتى تجيني رصاصه واموت ومت فعلا ثم شفت ان مع صديقه لااعرفها وهي اخذت الاطفال اللي انا ولدتهم وربتهم وكانو يشبهو الجراء يعني صغار الكلب ولونهم ابيض جدا وهي ربتهم علشاني ووريتها بطني وفيها اثر عمليه اللي رجعو فيها اعضاء بطني والاثر خفيف انسه

  99. وهل هدي الروية لها علاقة بالاوضاع دي .حلم زوجي انا احنا في فلوريدا واحنا جالسين علي البحر فجاة حدت مد بحر كبير غرقت البيوت فرجعتنا الي بيت مستاجر في فلوريدا فراي انا هناك تسرب مياه من تحت الباب فوضع عليه مناشف واقمشة لمنع تسرب المياه فتوقف .فخرج لتفقد الاحوال خارجا فرايت بعض الاشخاص مجتمعون لروية دخان من بعيد فنفجر مكان الدخان بركان فاردت الهرب والاختباء وراء حائط المنزل وكان البركان يطلق حمم فاصبتني بعض الحمم في جانبي الايسر فدخل البيت مسرعا فطلب مني الماء فلما انطفأ ترك اتر علي دراعه نصف شمش كالوشم

  100. السلام عليكم دكتورة ماليكا انا حلمت بانى فى سنه من اسنانى وقعت فى ايدى بس كانت سودة او غير سليمه ومن غير وجع ولاحاجة ولقيت فى وحدة جديدة بدات تطلع وشكلها بيضة وجديدة معنا اية انا قلقانه بالله عليكى طمنينى والف شكر ليكى يا حبيتى انسه

  101. حلمت خير الله يجعله خير يوم الاربع بليل بعد المطرة ان الدنيا كانت مطرة جامد اووي و قال ايه بابا قالي انا و اخواتي ادخلوا الجنينة * عندنا ف البيت جنينة * علشان قال ايه هيفتح بلاطة ف الصالة علشان تسرف اي ماية تدخل من المطرة *بس الشقة مكنتش متغرقة ماية و لا حاجة و كانت تمام * فانا و اختي دخلنا الجنينة بس كان في ناس صغيرين هناك و قال ايه وقفوا ف نص الجنينة ف انا وقفت تحت البلكونة علشان متغرقش مطرة و بعد كدا مطرت جامد ف انا بقول ف بالي هبل دول و لا ايه، و بعد كدا قلت اما ادخل الشقة عادي دخلت حسيت بدفئ جامد اووي ف قلت ادخل انادي اختي تدخل هي كمان فدخلت لقيتها بتترعش من البرد و حاطة ايدها الاتنين ف علب او برطمانات كدا مدخلا كفها فيها ، فبقولها تعالي و بتاع لقيت جمبها ولد هو كمان بيترعش بس انا مهتمتش بيه بكلم اختي سلمي دي و بس و قل ايه بقولها شيلي العلب دي جوه دفي اوي و كدا، فقال ايه السما راقت خالص و بقت صافيا و لونها اللبني حلو اوووي و كان ف السما 3كواكب سود شكلهم حلو اووري ف انا مبهورة بيهم و عاوزة انادي اخواتي يتفرجوا، الكواكب دي كان لونها اسود اوي و حوليها ضوء ابيض جامد اوووي و فقيهم سجاب اسود صغير كدا فبقول هتمطر دلوقتي و هتروق خالص – ملحوظة انا عزباء و اختي سلمي دي ف ثانوية عامة

  102. وحلمت بردو بزوجه صاحب بابا دا ان انا كنت راكبه معاها القطر انا واصحابى وبعدين نزلنا ومروحين فقالتلنا لازم تيجو معايا البيت فانا دخلت وطلعت الدور التانى وفجاه بقيت لوحدى من غير اصحاى فقعدت اتفرج ع البيت ودخلت الاوض اللى فيه وبعدين افتكرت انى عاوزه اتوضى فوقفت ع الحوض وخلعت طرحتى وكنت بتوضى بس كنت خايفه لحد من اولادها يشوفنى لان كلهم بنين وكدا لحد ما خلصت وبعدين لبست طرحتى تانى ولقيت ايدى بعد ما اتوضيت فيها شعر اود وكثيف جدا وبشيله بايدى لقيته بيتشال بكل سهوله فانا استغربت لان قبل كدا ما كانش بيتشال وبعدين هى جت فبصتلى وابتسمت وبعدين مشيت

  103. السلام عليكم دكتورة ماليكا انا حلمت بانى واقفة فى البلكونه وكان فى الجامع لى ادام البيت عندنا فى شغل كأنهم بيستعدوا لصلاة العيد وانا قولت خلاص هخلص البيت دلوقتى علشان الصبح نروح نصلى العيد مع العلم ان فى جامع فعلا ادام البيت بس مش فيه شغل ولا حاجة انسه

  104. حلمت انى قاعدة قدام البيت مع القاضى انا اعرفه ف الحقيقة اسمه عمرو كان قاعد قدام بيتنا قدامه ترابيزة وعليها ورق كتير وكان مشغول بالورق ده جدا وببيمضى علي ورق وبيحط ف الملفات وكان كنت قاعده علي الكرسي قصاده فبمسك الملفات دى اشوفها لقيته كاتب اسمى على الملفين دول مكتوب اسمى رباعي فانا كنت مستغربة انه كاتب اسمى الملفين دول كان لونهم وردى كده او فوشيا كان لونهم جميل وقدامه زى شفشف كده فى حاجة زى العصير لونها احمر تقريبا كركديه وبيحط في الكوباية وبيشرب استغربت ﻻنه مش بيشرب حاجة عندنا

  105. حلمت زي مايكون فيه جن بيكتب علي الارض بخصوص قضيتنا وفيه حاجه هتحصل يوم الجمعه كويسه بس مش فاكره ايه و وبيكتب برده علي ورق وبعدين اجتمعنا انا وبابا وماما واخواتي ف صالون بيتنا القديم والجن. كان موجود وكان طبعا مش باين وبعدين قعدت اقرا ايه الكرسي وماسكه ف ايد اختي واتهز جامد وانا بقرا وهو زي ما يكون بيتحدانا وبعدين هدينا امانه مشي وزي مايكون البنان يعني واحنا اصلا عندنا قضيه ومستنين الحكم

  106. انا انسه
    الحلم دا حلمته من سنين بابا الله يرحمه لقيته جابلي علبتين دهب لونهم احمر بس ماشفت اللي جواها ليه فلق له ليه يا بابا علبتين ولقيت بيلبسني خاتم الماظ ويقولي اتفقت مع واحد ابن حلال
    وولعلم انا اتخطبت وفشكلت

  107. انا حلمت اني انا ماشيه فى مكان زى الشارع واسع وفجأة جات غيمة سحاب في السماء غيمت وانا خبيت وشي وقاعدة اقول لا حول ولا قوة إلا بالله لحد ما خلصت وفاجئه السماء بقت جميلة اوووى ومنوره ولقيت نفسي نزلها من سفينه كبيرة بس كانت السفينه على الارض خضراء

  108. حبيبتي ملوكا حلمت بااختي اميره ان واحده اسمها انتصار انا اعرفها هي كانت مرات ابن خالي جايه بيت ماما عشان تصالح اختي اميره علي جوزها ومعاها اتنين ستات فضلت ازعق انا معاهم واقولهم لا مش هترجعله ومشيوا الستات وقعدت هي وبتتكلم في الصلح وقولتلها متتكلميش تاني او تمشي وكنت بزعق جامد وفجاه لقيت مرات ابن خالي التاني اسمها تيسير بتصلي في مكان وانا معاها

  109. بالله عليكي فسريلي حلمت اننا مسافرين انا واهلي وانتظرنا في المطار بس الطيارة اتاخرت فروحنا البيت ننتظر هناك فجو عندنا خالي ومراتو ومعاهم وحدة سورية معرفهاش فانا واخوي قعدنا نقلدلها رقصة الدبكة فبعديها روحت واتكلمت مع اخوي التاني بالتلفون وحكتلو وانا زعلانة عن تاخير الطيارة وقلتلو اننا انتظرنا او حننتظر من ١٢ لغاية ٦ مش فاضل الا نتسحر ونشرب شاي بلبن فلما بصيت لخالي ومراتو واهلي لقيتهم فعلا بيشربو شاي بلبن مع البسكويت فقلت لاخوي هم فعلا دلوقتي عمالين يشربو شاي بلبن وضحكت انا عزباء

  110. حلمت فى واحد اعرفه يسرح لى شعرى بالمشط وكان يقرأ الفاتحة المره الاولى قرأها متلعثم ثم قرأها كويس وكان شعرى جميل وفيه فرق من الوسط

  111. حلمت من زمان اوي ان في راجل.من بعيد لابس زي لبس التمرجيه اللي هي المريله المفتوحه من ورا وشعرو منكوش وعندو شنب ودقن سود.. وماسك طبق عسل نحل وشمعه الحلم بقالو كتير اوي بس معلق معايا ومش قادره انساه.. وبنتي الصغيره عندها 14 سنة حلمت انها ماشيه فالشارع راجعه من الدرس لقت اسد ضخم جدا داخل علي الشارع وهي كانت في عكس اتجاهو فا رجعت تاني للبيت بسرعه قبل مايدخل علي الشارع شافت باب المدخل وعايزه تخش بس كل ماتخش تلف تبص عليه تشوف وصل فين وتلف تاني علشان توصل للمدخل متلاقيهوش وبعدين الاسد اختفي بس مكانتش عارفه تخش للمزخل

  112. بنتي عندها 14 سنة حلمت انها كانت ماشيه في الشارع رايحه الدرس لقت اسد كبير جدا علي اول الشارع بس لسه مدخلش شارعنا فا رجعت وهي خايفه جري علي باب المدخل بتاعنا وبعدين هي بتجري بدور علي باب المدخل وبتلف تشوف الاسد وصل لحد فين وبعدين لفت تاني تشوف باب المدخل بتاع البيت لقتو تاه منها وكل متقربلو يبعد عنها ويتوه وبعدين استخب ورا كرتونة علشان الاسد ميشوفهاش وخصوصا ان حجمو بيتضخم وبعدين فجاه اختفي

  113. انا مطلقه وطليقى اتجوز من فتره ، حلمت انى كان معايا واحده زميله اسمها اسماء عز الدين وكاأننا روحنا بيت طليقى فلقيت ان مراته اعده ف حجره ضالمه ومربعه اديها وكانت طخينه فلما عرفت انى بره طلعتلى وكانها رفعت نفسها وقالتلى انتى متعرفيش احنا عملنا ايه عشان نجيبه متعرفيش ماما عملت ايه فراحت تجيب مامتها من الحمام وفعلا دخلت وجابتها منه ماماتها طلعت وقالتلى انتى متعرفيش انا عملت ايه عشان اجيبه هم يقصدوا طليقى وبعدين مامتها سلمت عليه واديهامليانه ندوب يعنى حاجات بارزه كده وسلمت عليها وحتط اديها التانيه فوق ايدى

  114. ماما حلمت انى انا زهى كنا ماشين ف الشارع ولقينا والده طليقى هى متوفيه اعده ع الرصيف فنادت لنا واعدنا جنبها فماما بتشتكى لها الى بيحصل فقالت انا مش عارفه ايه الى بيحصل ده ع العموم هى فيه هدوم داخله خارجه تتكوى وانا هدهل افتش ف هدومه ليكون الواد (حسن او حسين) عملينله حاجه

  115. حلمت انى فى امتحان وبحل وخلاص قربت اخلصه واللى داخلين قبلى اناقربت اخلص قبلهم وكنت قربت اخلصومعايا واحد ه وملتى جنبى معايا اسمها تهانى ومعايا بنت خالتى اسمها ندى وبتسألنى انتى خلصتى ولا لسه قولتلها خلاص قربت اهو وهما داخلين قبلى وانا هخلص قبلهم وكان معايا قبلها بنت صغيرة وكانت عاوزة تنام او بتعيط مش متذكزرة اوى مع العلم انسه وبصلى قضاء حاجة لشخص مامته رفضانى وحلمت بيها انها جيبالى هديه واناجبت ليهابرضو وكنا متفقين هنتقابل 6او7 الساعة وحلمت بيهابرضو انى واقفه معاها فى المطبخ وهى مش كانت عاوزانى اعمل معاها حاجة بس انا عملت راحت قالتلى طيب املى ازايز الميه دى وفاكرةكانوا 9 باين وملتهم كلهم وبحلم بشجرة التوت برضو والاسانسير بيتكرر وحلم الامتحان بس بقيت بحل وبجيب درجات عاليه او اطلع لاولى والشخص ده حلمت انى خلفت منهاو ولد اسمه سليم وحلمت انى خلفت توؤم منه برضو وديما بحلم ان انا وهو اتجوزنا فى شقة جميله بس عند خالانى فى بيت خالى هى شقتنا وفى حيطة جميله فى الشقة مرسومة ومزخرفة

    1. ياريت تزودوا ده على الحلم بتاعى ان اختى حلمت ان حدجى يقولها اصلى قضاء حاجة عشان الامر يتم ومامته توافق فأنابقيت بصلى وبدعى ربنا كتير بالامر وحلمت بالفستان الاحمر واختى كانت عاوزة تلبسه بس انا اخدته وكنت طالعه اصبغ شعرى وحلمت بالشخص ده انا فى التولايت وبقضي حاجتى ووهو واقف معايا وحلمت انى بقرا سورة الرحمن بس ده حلم تانى ياريت يبقوا ورا بعضلنهم بيكملوا بعض ان الشخص ده ديما بحلم ان هوماشي وانا ماشيه على خطواته ومعاه اوراه

  116. انا حلمت انى شايلة فى ايدى اتنين اجنة و دخلت بيهم اوضة العمليات علشان كانوا ضعاف اوى
    انا مش عارفة هما بتوعى و لا واحد بتاعى و التانى بتاع اختى مع العلم ان اختى فى الحقيقة حامل بس مش متأكدة هما بتوع مين بالظبط
    و بعدين واحد منهم كانوا الدكاترة بيعملوله عملية و التانى انا حطاه فى ايدى و الدكاترة عمالة تقولى اشيله ازاى من غير ما أذيه و بعدين الاوضة مقفولة بقفل كده معين فراحت واحدة ست معرفهاش فى الحقيقة فتحت الباب و قفلته غلط فمرة واحدة زى ما يكون عاصفة قامت فى الاوضة و الهوا راح من الاوضة فالدكاترة لبسوا اقنعة اكسجين و لبسونى انا كمان بس مكنتش عارفة اتنفس كويس و خلاص هاموت فالهوا رجع و بابص على الجنين اللى فى ايدى لاقيته مات
    بس مكنتش زعلانة و خرجت من الاوضة لاقيت الست دى قلتلها عاجبك كده اهم ماتوا
    بصتلى كده و خلاص

  117. انا حلمت انى شايلة فى ايدى اتنين اجنة و دخلت بيهم اوضة العمليات علشان كانوا ضعاف اوى
    انا مش عارفة هما بتوعى و لا واحد بتاعى و التانى بتاع اختى مع العلم ان اختى فى الحقيقة حامل بس مش متأكدة هما بتوع مين بالظبط
    و بعدين واحد منهم كانوا الدكاترة بيعملوله عملية و التانى انا حطاه فى ايدى و الدكاترة عمالة تقولى اشيله ازاى من غير ما أذيه و بعدين الاوضة مقفولة بقفل كده معين فراحت واحدة ست معرفهاش فى الحقيقة فتحت الباب و قفلته غلط فمرة واحدة زى ما يكون عاصفة قامت فى الاوضة و الهوا راح من الاوضة فالدكاترة لبسوا اقنعة اكسجين و لبسونى انا كمان بس مكنتش عارفة اتنفس كويس و خلاص هاموت فالهوا رجع و بابص على الجنين اللى فى ايدى لاقيته مات
    بس مكنتش زعلانة و خرجت من الاوضة لاقيت الست دى قلتلها عاجبك كده اهم ماتوا
    بصتلى كده و خلاص

  118. حلمت ان اوضتي مليانه نمل لدرجه ان الحيطان مش باينه من النمل وانا كنت نايمه ع السرير النمل مشي عليا وقرصني قومت جبت توكسافين وموت النمل كله مابقاش فيه ولا واحده ولقيت حضرتك عندنا ف البيت فبقول لحضرتك انا حلمت بالنمل وحكتلك الحلم قولتيلي ده ربنا غفرك كل ذنبوبك قولتلك مش انتي قولتي النمل حسد قولتيلي بس حلمك ده معناه ان ربنا غفرك كل ذنوبك قولتلك ازاي ده انا بعمل ذنوب كتير قولتيلي انتي انسانه نظيفه اووووي من جوا و حلوة اوووي وصحيت علي كده

  119. فى الحلم الاول مش قصدى حيطة مزخرفة كانت كانه ورد صغير كده وحلم الامتحان وانى بحل وبخلص الاسئله لوحدى كلهابعدصلاة قضاء الحاجة اومعظمها ياريت تجمعوا كل احلامى مع بعض وتعليقاتى فى المراجعه وان مامته بحلم بيها حلم متكرر انى معاها فى المطبخ مرتين

  120. ازيك ياملوكة اختي حلمتلي اني معايا 30 معزة ادتها 15 ولماما 15 وماما قالتلي مش هتدي اخوكي قلتلها اديلو من معاكي واحدة راحت اختي قلتلي انتي هتديلو واحدة وهو مبيحبناش وبيتكلم علينا قلت لماما خلاص متديهوش حاجة مع العلم كان في شويت زعل مع اخونا واختي اللي حلمت الحلم ده معها اطفال وانا متجوزة من 9 سنين ولسة معنديش اطفال

  121. السلام عليكم دكتورة مليكة أنا حلمت ان في قدامي 4 تعابين كبيرة قطعت منهم تلت تعابين قطع صغيرة ورمتهم والتعبان الرابع كان مربوط في قلب الشقة ده اللي كان عليه الدور وكان فاتحلي بقه بس مآزانيش ولا حاجة مع العلم اني على خلاف كبير جدا مع زوجي في المحاكم بقالي تلت سنين عايزين ياكلوا حقي كله وحلم آخر ان في حد مجهول عطاني مليون جنية كاملة وحطهم بأسمي في البنك وكان في ايدي كشف الحساب وشكرا

  122. انا حلمت اني عايشه في فندق الدور 18 ومامتي شوفتها وكانت عايزه تاكل وكان الدور اللي تحتينا مطعم مليزي بتاع فراخ كانت عايزه تاكل منه انا قلتلها لأ لان اكلهم وحش وانا قرفانه وقلتلهاتعالي ااكلك في الدور اللي انا فيه وروحنا لموظف الرسبشن وسالته عن الاكل الحلو اللي بيقدموه وبعدين ببص حواليا لقيت الدنيا فوضي وحاجات مرميه ولقيت شباب بنهم خلاف وهدوم علي الرض وكده المهم فچاه لقيت نفسي في جنينه كبيره جدا وقدامي قصر كبير اوي مساحه شاسعه وهو لملكه ارستقراطيه كانت لابسه لبس من زمن قديم تايور وشابوه وكانت اجنبيه وكبيره في السن وانا كنت بصورها جنب شجره في جنينه القصر هي وبنتها تقريبا طفله لكن مش بيبي
    وبعد ما صورتها ادتني مفتاح من دهب وقالت ان ده مفتاح السويت بتاعها في الفندق واني اسكن فيه وكان في الدور ال38 واخدته منها وكنت علي مدخل الفندق وكانت الدنيا فوضه المهم طلعت في الاسانسير وكان الاسانسير طالع بسرعهجدا وكنت شايفه العماير والمباني اللي حوالين الفندق عاليه جدا والاسانسير بيعديها وطالع وكان مفتوح وكأنه اسانسير خارجي ومرضيتش ابوص لتحت لاني بخاف من الارتفاعات ففضلت بصه لفوق رغم اني كنت خايفه شويه وحسيت اني واقفه علي اطراف الصوابع من كتر سرعته اكني طايره علشان اوصل
    انا متزوجه وعندي ولدين وبنتين والحلم ده من حوالي 4او 5اشهر

  123. حلمت وكأنى نايمة على سرير فى مستشفى ورجلى مليئة بالقرح الحمراء ( من الساق لاعلى الفخذ ) ولقيت زوج بنت خالى اسمه احمد يعمل ظابط ولكن فى الحلم كان هو الطبيب و كأنه قيل انه انا عندى سرطان وانا لقتنى ببكى وببص للسما وبقول ل ربنا انا راضية لو انت راضى عنى وكأنه تم ذكر انى هعمل عملية او شئ مثل هذا وتقريبا كان بابا وماما موجودين

  124. حلمت اني كنت صايمة وكان في رجالة قاعدة علي قهوه وكان شكلهم حلو قوي وجسمهم مليان حبه وبيض ومش فاكرة كانو بيقولولي ايه راحت ماما ردت قلتلهم اصلها صايمه وكلهم قالو مشاء الله وكنت مستنية المغرب يآذن وكنت عطشانة جدا ولما المغرب آذن قلت اللهم اني لك صمت وعلي رزقك افطرت وماما ادتني عصير اشربو وشربت بشراها وشبعت ومكنتش قدرة اكمل الكوباية وسبت نصها وبعد كدة حماتي كلمتني في التلفون وكانت بتلمحلي انه هتخطبني لابنها بعد العيد اللي هو جوزي وكنت فرحانة جدا جدا وبعد كدة لقيت نفسي ماشية فشارع كلة بنات كتير حوالي 16 سنة وحلوين جدا وبيض وشعرهم طويل رايحين المدرسة وكانو لابسين لبس المدرسه وكانو بيبصولي مع العلم متزوجة ومعنديش اطفال والحلم كان يوم 13شعبان بعد صلات الظهر

  125. السلام عليكم.. انا انسه 20 سنه مخلصه دراسه.. حملت اني واقفه ف مكان زي سلم عماره ولقيت المدرس بتاعي من ايام الدراسه. واقف بيحلق لشخص بس معرفش مين اسم المدرس حسيني. ولقيت نفسي قعده زي ميكون ف امتحان بس انا شايفه نفسي بس ولقيت حد بيديني ورقه فيها السؤال والإجابة عشان اخد الحل لما ورقه الامتحان بتاعتي تيجي. ولقيت اول سؤال. صح /وغلط.. ومكتوب فيه. من الله. ومعمول عليه(صح) بس وباقي الاسئله مش بصيت وزي اللي هيجو يمتحنوني جايين من بلاد براه.. وشكرآ.. وأرجو التفسير

  126. حلمت مرة اني كنت تحت عمارة جدتي وهي لسا عايشة وكان في بلاط متكسر علي شكل حفرة في اادور التاني تقريبا وكان اولاد خالتي متكفنين ومرميين فيها وانا كنت خايفة جدا وزي بعد كدا كنت في المستشفي وكان معايا شخص معرفوش وكان بيحطلي هدومي في شنطة عندنا لونها كحلي وكان فيها كتبي وانا كنت بشاور ع كتاب وبقوله دا كتاب الجيولوجيا وبس انا طالبة في ٣ث

  127. ماما حلمت ليا ان خطيبي وابوه جم عندنا البيت وانهم طلبوه يشربوا حلبه وقدمتها واني جيت ورجعتها وقولتها كدا ياماما تعملي الحلبه مره وبايزه راحت كبتها وغسلت مكانها وعملت واحده جديده كانت ظاهره انها حلوه بس مسبتهاش في كوبيات بس الحلبه كانت ليهم
    حاليا انفصلت انا وخطيبي وفي مشاكل كبيره بنا وحياتي مش متيسره
    الرويه ليها علاقه باللي انا فيه وبدل علي رجوع ولا
    حاله عذباء

  128. ماما حلمت ليا ان خطيبي وابوه جم عندنا البيت وانهم طلبوه يشربوا حلبه وان ماما قدمتها واني جيت بعد كدا رجعتها وقولتلها كدا تعمليلي الحلبه بايزه ومره راحت غسلت مكانها وعملت واحده جديده كانت ظاهره قدام عنين ماما حلوه بس مسبتهاش في كوبيات الحلبه كانت ليهم
    حاليا حصل مشاكل وانفصالنا وحياتي بايزه من ساعتها
    ارجو التفسير يادكتوره

  129. فتح الله لكي من علمه وزادكي علما
    كان عندي حلم محتاجة اعرف تفسيره ضروري ولو في نصيحة ممكن تنفعني يبينها الحلم ارجو ان تهديها لي
    حلمت اني خارجة من مستشفي وكأني نازلة نازلة مترو وفأجاة لاقيت اني معايا شنطة زي شنط البطاطين الكبيرة ومش عارفة هو انا كنت بوزعهم ولا لا لان كان الناس اللي حوليا معاهم زيها وكأن مكتوب عليها اسم بس ببص لاقيت مش اسمي وقعدت اقول هي فين شنطتي انا واقعدت ابص في شنط الناس اللي حوليا يمكن اتبدلت معاهم بس ملاقيتش حاجة بعدها لاقيت نفسي كأني في كهف تحت الارض وفيه دواليب وكان معايا واحدة صحبتي اسمها زينب واختها اسمها فاطمة وقاعدنا كلنا ندور علي الشنطة وكنا بنفتح الدواليب نلاقيها فاضية وانا كنت زعلانة اني ملاقتهاش واعتبرتها شنطة جهازي وقعدت اقول فيها حاجات حابها وصاحبتي واختها قالولي اشتري واحدة جديدة بس انا كنت زعلانة اني ملاقتهاش وبعدها لاقيت نفسي انا وصحبتي واختها قاعدين في شارع هادي ومافيهوش حد غيرنا وفاجاة المطرة مطرت وكانت حلوة وانا فرحت وكان عندي امل القي الشنطة بس ملاقتهاش ولاقيت موبايلي علي الارض اخدته عشان ارن علي موبايلي التاني عشان القيه وخلاص الحلم علي كده وانا بتصل بموبيلي التاني

    مع العلم ان اخو صحبتي اللي في الحلم متقدملي

    وفي حلم مرتبط بيه والدتي هي اللي حلمته ليا حلمت انها ان واحدة جارتنا اسمها نجاة كنت عايزة اوريها شبكتي بس ماما شورتلي عشان مااوريهاش الشبكة قبل الخطوبة وقاعدنا كلنا بعد كده بنصلي

    هل اخو صحبتي ده خير ليا؟ وهل ضايع الشنطة معناه اني مش هتزوج؟
    ارجو النصيحة والتفسير وجزاكم الله خيرا

  130. تقريبا بشهر 6 السنة الماضية حلمت اني كنت واقفة عند باب مدرسة و بستنى والدي يجي ياخدني ، وتأخر عليا وأتصل عليه تلفون و قلي خلاص في سيارة واقفة على جنب لونها أسود اركبي فيها و رقم لوحة السيارة (مش فاكره الرقم بالظبط بس هوه واحد من الرقمين دول )
    200 46 46
    2 64 64
    عزباء والدي متوفى من 7 سنين .

  131. السلام عليكم أستاذة مليكة جزاكي الله كل خير يارب أنا حلمت حلم غريب …
    حلمت أن عند منطقة الرحم من برا نابت عنقود عنب كامل لونه بنفسجي غامق .. هوه مزعجنيش ولا حاسه بيه بس قلت لازم اشيله لأن بيطلعلي كرش .
    أنا عزباء

  132. لو سمحتي يا دكتوره انا اخويا حلم اني معايا فيزا راحه اقبض و بعد ماقضت ورجعت شاف ان شعري باين من الطرحه راحة قص اجزء من ما هو تفسير هذا مع علم انا طالبه ثالث ثانوى وهو عنده 29 سنه كبيره و اسمه حسين وانا اسمي هبه و بعدكدا شاف ان بابا بيضحك فى الحلم وفى الحقيقة انا بابا متوفى ايه وتفسير

  133. السلام عليكم دكتوره مليكه انا ام حسين انا حلمت ان عندي تليفون ارضي و رنه تليفون وردة علية وهو بيقول منزل ايمن محمد و ولد اسمه ايمن في الشهاده وحسين في البيت بقوله اه قال لي مبروك يال ايمن تقبل في بنك ناصر و انا سلفتي جنبي قاعده بقول دى وظيفه الحسين وراحة زغرتية وستيقظت من الحلم على كدا في الحلم بقول وظيفه في الحلم بالله عليك تفسير الحلم

  134. السلام عليكم دكتوره ماليكا انا حلمت ان عندي تليفون ارضي اول ما ارن انا رديت عليه بيقولي ده منزل ايمن محمد عبد الراضي بقوله ايو ة قالى المبروك نتقابل في بنك ناصر كانت جنبي سلفتى على الكرسي بقوله دي وظيفه الحسيني يا امال وظيفه لحسين زغرتيت وصحيت على هذا الحلم لا عليك تفسير الحلم دكتوره مليكه و حلمت انا حلمت اني حلمت ان زوجي متوفي من تسع شهور و حلمت اني واحد قريبنا اسمه عبد الكريم لما ادخل معاها فلوس عطهانى وقالى ادبها الجوزك وانا وبديها الجوزى وقعت على الارض وشلتة من الارض وديتة الجوزى وعبد عبد الكريم بقوله بس ادى فلوس السيد السيد دا يبقى اخويا هو احنا صح مستلفين منه فلوس بس ساعه ما انتهاش بالله عليك تفسير الحلم دكتوره مليكه والدي يا حسين حلم الثالث ولدي حسين حلم اختوه معاها فيزا هو جايبها من البريد اوصلت وصرفت وبعد ماجت كان شعرها باين من الحجاب لابسه حجاب والشعر باين منور راح اخوها قص جزء من تحت للشعر اختو عايزين نشوف ايه معنى قص الشعر في الحلم شكرا يا دكتوره مليكه بالله عليكي تفسير ثلاثه احلام

  135. ازيك يا دكتوره ماليكه انا حلمت اني شفت أرنب صغير فى الحمام عند ماما ومسكته وادتهلها ومره تانيه انى كنت ماسكه أرنب انا وجوزى وانا هسلخه وبقوله يمسكه ازاى وكنا في البلاكونه عند ماما وحلمت بوزه فى البلاكونه عندى انا متزوجه وعندي 3اطفال

  136. ماما حلمت انها رجعت تشتغل زي زمان و اتلقيت جوز عمتي بيبيع بطيخ فالتلقيت البطيخ مقطع شرايح فالتله لا مش عاوزها متقطع انا عاوزاه بطيخه صغيره و مش كبيره فجاب ليها بطيخه فتحها البطيخه ماما حست انها فتحت بطن عجل جوز عمتي قالها شوفي قالتله لا انت بتضحك عليا و قالها دوقي قالتله لا هي شكلها اقرع اهئ و لعدبن روحت سمعت ان بابا جايب عجل و هيدبحه بعد 3 ايام بس مشفتش العجل و لا حصل دبيح و لا اي حاجه و بس كده انتهي الحلم
    مع العلم ان ف مشاكل مع زوجي و اهله و وصلت لمحاكم و بابايا تعبان اليومين دول و هيعمل عمليه قلب مفتوح و زوج عمتي ده اسمه سادات و هو الا كان حايبلي زوجي ده موفق راسي و راسه ف الحلال و معايا بنوته

  137. السلام عليكم انا انسة. حلمت انى اشتريت كوتشى جديد بيبرق من كتر ما هو جديد. لونه ابيض و فى لون لبنى خفيف اشتريته يوم العيد. فى واحدة قالتلى ازاى اشتريتيه يوم العيد بيبقى زحمة و صعب تشترى حاجة قولتلها الدنيا عندنا رايقة و مفيش زحمة و اشتريته بسهولة جدا. بعدين دخلنا مكان و كلنا قلعنا جزمنا برة على الباب
    لما خرجنا لقيت فردة و التانية ملقتهاش لكن لقيت فردة كوتش زى بتاعتى تمام بس مقاس اكبر و شكلها قديم شوية و متربة كنت هلبسها و امشى حالى و خلاص فجأة لقيت راجل بيقول الفردة بتاعتى فين و معاه فردتى و بيقول بتاعة مين (بتاعتى اتلخبطت مع بتاعته). اخدت بتاعتى منه و اديته بتاعته يعنى رجعتلى و لبست الكوتشى بتاعى زى ما هو مقاسه مظبوط و مريح. الحلم ده. شوفته من حوالى ٤ او ٥ شهور من حوالى اسبوعين شوفت انى لابسة بوت طويل لحد الركبة لونى بمبى غامق و قلعته و دخلت مصلى. و كنت عمالة ابص على البوت و عاجبنى جدا و كنت حاطة جنبه زى شبب او سابوه لونه اصفر فاتح بحيث ان فردة من السابوه ده على شمال البوت و التانية على يمينه يعنى البوت فى النص. كل اللى بيعدى بيعجبه البوت بس مش عايزين يحسسونى انى لابسة بوت حلو.

  138. حلمت اني شايله بنتي سنتين قدام مكان الشغل بتاعي وشوفت بابا جاي من بعيد روحت اسلم عليه وكان راكب حمار وزي مايكون بيبع جاموسه لواحد بس معجبتهوش وبابا قاله هجيبلك واحده تانيه والراجل مشي وانا قلت لبابا انت فطرت يلا نروح نفطر وبعدين اروح الشغل لقيت انا وبابا ف اوضه مفتوحه علي الشارع بس مش بيتنا وجبت حبل بلفه علي بطن بابا وهو بيلف معايا ودخلت اجيب جلبيه لبابا عشان يلبسها لقيت ٣ ستات لابسين عبايات سمرا واقفين زى بيلعبو مع بنتي بابا قالي سبيها بس انا خفت ليخطفوها ورحت اخدتها وحضنتها ….

  139. حلمت اني نازله اشتري لحمه مفرومه من الجزار اللي تحت البيت ولما طلعت الشقه لفتح الكيس لقيتها كبده وقلب وعضم وكنت مش مبسوطه منها خالص وعاوزة ارجعها تاني لس مترددة

  140. لوسمحت انا حلمت ان بابا جالي في الحلم وقالي جبتلك فراخة ٣كيلو
    ارجو التفسير
    انا والدي الحمدلله عايش
    وانا حاليا حامل

  141. حلمت انى كنت راكبة عربية ملاكى وكنت اجلس فى الكرسى الخلفى وكنا ثلاث بنات وفجاة وجدت تجمع من الناس وخطيبى السابق يحملونه لفوق على كرسى خشب وباقى الناس يقذفونه ويحاولون انزاله من على الكرسى ثم نزلت من السيارة واتجهت نحوه ومزقت جيب قميصه ثم اتجهت الى السيارة الملاكى وكان فى يدى جيب قميصه

  142. حلمت بخطيبي السابق عندنا وابنه جالس على رجله واختي ابنها جالس على حجرها ودخلت اجيبله ضيافه وفتحت التلاجه وكانت مليانه جبنه بيضاء عزباء

  143. حلمت اني بتجوز واحد اسمه محمد وهو في الحقيقة اسمه محمود وانا فب الحقيقة اصلا متزوجة وعندي ولدين وبنت
    المهم في الحلم كنت بتجوزه وزي مايكون احنا الاتنبن مغصوبين وهو دكتور وانا معرفش في الحقيقة هو ايه المهم قدام بيت ابويا ابني وقع في بلاعة ونزلت طلعته ومن بعدها وانا خايفة ادخل بيت ابويا كان فيه عفاريت وجوزي دا قاللي ادخلي وانا جي وراكي المهم دخلت علشان اتوضا واصلي فدخلت الحمام اتوضات وخرجت لقيت وحدة شكلها وحش لونها اسود وشعرها منكوش وبتبصلي وتضحك انا صوت وناديت علي جوزي بس جوزي الحقيقي خالد بس كان صوتي منبوح فهي اختفت وانا طلعت بره وسمعت صوت اخويا من جوه فدخلت اشوفه لقيته في الحمام وزي بكون ببكلم نفسه وشعره طويل

  144. لو سمحت يا دكتوره ماليكا عندى رؤية أتمنى أن تفسيرها وهى شفت انا لبسه طرحه لونه بني ورحت اركب أتوبيس وبنتين عند باب الاتوبيس ومش عوزين حد يركب وثلاث بنات ركبوا الاول وبعدين انا ركبت كان فيى كراسى خضراء وبعدين شفتها كنب مفروش جلست على الكرسى المامى وكان بنات كثيره تركب واتوبيس كان بيركب. انا عزباء

  145. حلمت باخويا اعطي لوالدي ورقه من النقود لونها اخضر وفي الحلم كانت بما يعادل 45000جنيه مصري هو في الحقيقة في الامارات عزباء واخويا اعزب

  146. السلام عليكم ورحمة الله وبركاته…
    انا حلمت ان بعمل حوار صحفي مع د. أحمد زويل، ومرة تانية حلمت ان بتوضئ غلط ولقيت الشيخ الشعراوي بيعلمني الوضوء وبتوضي معاه في نفس الحوض والحمام، وحلمت مرة أن برسم حنا بني على أيدي الشمال ورسمت رسومات حلوة جدا و3 صفوف فوق بعض بس لقيت الصف الأول اتمسحت لوحده فأنا أضيقت جدااا وراحت مسكت قرطاس الحنة وكتبت على أيدي الشمال صورة من الجمال وطلعت بشكل جميل جدااااااااااااااااااااا.. انا 24 سنة وانتي ومش بشتغل

  147. حلمت ان خطيبى كان جالسا على كرسى مع أشخاص ولاد اكنه فى الجامعه ينتظرنى حتى أخلص محاضرتى فوجدت بفتاه فى عمرنا لأبيه أخضر فى أخضر وحجاب اخضر وجاءت تسلم عليه فرءيتها وذهبت إليه بسرعه وااخدته وضربته بقوه من الذعل منه لاءنه سلم عليها وابتسم لى ثم مسك يدى ومضينا سوا فى الطريق

  148. امى حلمت بكتب كتابى على خطيبه وأمه قاعده معنا وماما قالت يلا آمشوا الساعه دخلت على 12 وكان فى ناس من غير زيطة
    وانا حلمت انه كتب كتابى وخالى احمد ومحمد يقوموا باستشوار شعرى وكان طويل وجميل للغايه وجدتى أنبهرت به

  149. حلمت انب كنت وافقه اناوصحابي في مكان زي معديه وحولينا ميه كانت حلوه حتي انا قولتلهم ده ماهو شبه نهر نيل اللي في بني سويف وكان في سمك كتير وصيدين واني جيت قولت لصحابي مصدقوش روحت جبت سمكه كبير ه من الميه عشان يشوفها بس لقيت سمكه بتنط خفت احسن تموت روحت رجعتها تاني البحر واني شوفت هناك ولد معرفهوش اتعرفت عليه وكنت رايحه اجيب ليه برفان من محل انا معتاد اجيب منه اناوصاحبتي وكان طريق ظلمه لقيت محل مقفول وان صحابتي قالتوليا تعالي نروح محل وانا كنت عارفه صاحب المحل كان جوز اخت اللي كان خطيبي كان محل زي مايكون وسط مقابر كانت ع شكل بيوت مهجوره وطريق برضوا ظلمه واني قولت لصحبتي فاضل كتير قالت لي هما مقبرتين دول وخلاص روحنا المحل عامل زي البيت كان فيه دور زي ما يكون بيعلجه في ناس بتعاني من مس وسحر وان في واحده قالتلي لزم تعالجي عشان ترجعي لخطيبك واني نزلت عشان اجيب برفان لقيت المكان بيعملوا فيه علاج لبشره حاجات لتجميل طلع ليا علبه برفان معجبتنيش وطلع ليا زجاج برفان كتير فاضي وانا مردش اشتري وقولت لشخص اللي واقف في محل لما ياجي صحبه وقولت ليه ان اعرفه معرفه شخصيه هو مش كويس ده كان جوز اخت خطيبي وطلعت شوفت الولد اللي كنت بجيب ليه برفان وانه جه مسك ايدي وانا معترضتش بس شوفت واحد اعرفه فخفت وشلت ايدي وهو كان ماشي ورايا روحت تاني محل الاول اللي كان مقفول ولقيته مقفول بس بس لقيت في وشه محلات تانيه مفتوحه ومش فاكره اشتريت ولا
    الحاله عذباء واصحابي عذباء برضوا
    المعلومه كنت مخطوبه بنا انا وخطيبي واهله مشاكل

  150. حلمت ان جوزي بعتلي هديه وباعت حاجات لاهلي من السعوديه هو مسافر حاليا عباره عن مفاتيح وطبله باب اللي هي كلون باب ي دكتوره كان باعتت ٣ بمفاتيحهم وبعتلي انا خاتم واسوره بس مش دهب
    اكسوار ولونهم نبيتي وكنت فرحانه بيهم ولبستهم في الحلم وفِي نفس الحلم حلمت اني طالعه في المصعد لدور السادس بس مش عارفه كنت طالعه فين والمصعّد طلع بسرعه وتاني مره طلعت في المصعد وكان معايا امي وواحده كمان مش فاكره وجيت اطلع في المصعد وطلع دور تقريبا ووقف متعلق وكنا عايزين ننزل ومش عارفين انا مجوزه ي ملوكه وكنت حامل ومحصلش نصيب وجوزي مسافر وجاي قريب ان شاءالله بسبب فيه مشاكل من اهله

  151. حلمت اني مع اخواتي الصبيان ورايحين نشتري لحمه من عند جزار اسمه محمد نبيل جبنا كيلوا من عنده قطع وانا كنت ماسكه قطعة لحمه في ايدي وبعدان لم لقيتهم خلصوا ميزان وماشين سبتها ماخدهاش وبعد ماطلعنا اخويا الكبير كان زعلان وكان عايز يشتري لحمه لبنته فأنا قولتله اشتريلها حتي لو نص كيلوا فهو رجع تاني يجبلها وبعدان جاين البيت وفتح اللحمه بس حسيت الاكياس متبادلة وهو خاد الكبير فكنت زعلانه بس متكلمتش وحطهم في طبق مبروم طايب ورس عليه اللحمه النيه من فوق

  152. حلمت اني كنت رايحه فرح وان كان في نفس الفرح كتب كتاب اللي كان خطيبي اني اضيقت ورحت روحت الحمام انا واحده صحبتي قلبنا واحده صحبتي عرفها وقالتلها علي بنت اللي هيكتب كتابه عليها وعرفتهاصحبتي انا معرفتهاش بعدين مشينا روحنا نجيب ليها برفان والمحل كان زي بيت تحت كان فيه ملاهي بيلعبوا فيهاولاد معنا في جامعه فوق العطورصحبتي عملت البرفان في زجاجه مايه وشربت انا ميه مشينا روحنا تاني المكان بتاع الفرح قبلنا الست جابت ليا صوره بنت اللي هيكتب كتاب عليها قالت ليا انه كان يعرفها هو معايا
    وقت الرويه النهار في المنام انا عذباء هوالمفروض انه مش ارتبط
    مش شوفت ولا ماذون لا اي حاجه تخص كتب الكتاب بس كان ظاهركدا قدامي في منام

  153. امل الحياة
    ااسلام عليكم ياااملوكه حلمت انى فى شارع بضور على شارع البحر واقول فين شارع البحر جئ وحد صاحب بابا الشخص دا من العراق فى الحقيقه اسم احمد قلى اهو شارع البحر وشوفت الشارع وانا عايز اعاديه ااشارع كان فى زي ميكون. فى ترعه وفيقيها سقيله زى بتعت المعمار عمو احمد مسك يدى وعدا بى كان فى حاجر عمو احمد قلى اكتبى امنيه على الحاجر دا هتتحقق وفعلا مسكه القلم علشان اكتب لا قيت صلى على الحبيب. وانا كتابت اللهم صلى علىيك يااااا والحاجر مكفاش البقى عمو احمد قلى اكتابى امنيه انا ضحكه قولت بابوقى اللهم الرزاقنى زوجن صالح عمو احمد قلى اكتاب على الحاجر روحت كتابت اللهم ارزقنى وزاج صا مكفتش بقى الكلامه لحد صا بس مش صالح ملحوظه كلامت صلى على الحبيب انا كتبتها على وراق انا بنت

  154. حلمت اني كنت في محاضره وان اللي كان خطيبي رايح يجيب كتب من المكتبه وخد مني مبلع يما 517او 417بس كنت شايفها فلوس ورق كان فيها 200جنيه واني شهدت عليه كل اصحابنا انه خدهم بواني مشيت في طريق شوفت فيها واحده صحبتي بتختار حاجه لجهازها وانا كنت بساعدها وباكل جوافه علي علم اني معرفهاش في حقيقه بعد كدا رجعت انا وهيجيت اساله ع فلوس نكر انه خدهم وجيت سالت واحد صحبه قال مش شوفت ولما خدهم مخدتش منه الفلوس
    الحاله عذباء

  155. سلام عليكم
    انا شوفت فى منامى انى وافقة و قدامى زى كوبرى قاسم نهر النيل و انا واقفة و على يمينى و شمالى الفرعين بتوع نهر النيل و بكلم صحبتى او بنت خالتى مش متذكرة مين فيهم و بقولها ان دول دمياط و رشيد

  156. حلمت انى دخلت الحمام ولقيت ورقة مرمية بداخله واخدنى الفضول واخدت الورقة وفتحتها لقيتها باسم خطيبى السابق كانت عبارة عن حكم بالحبس وكان هربان من تادية الحكم ثم قمت بتصوير الورقة بموبيلى وعندما علم بعثورى على الورقة ومعرفتى بالحكم الصادر ضده قال انا غلطان انى محرقتش الورقة ثم قام بتقطيعها وحرقها

  157. حلمت ان اخى عندى في البيت واخد ببرونة بنتى وتبول فيها
    انا متزوجة وعندى بنت ومنتظرة حمل بإذن واخى اسمه وليد ومتزوجه وعنده اطفال وحفيد

  158. زوجى في الحقيقة شغال في السعودية من 8 سنين بس دايما ظروفه مش حلوة
    زوجى حلم انه في سكن مليان ناس سورية نساء ورجال وفهو في غرفته دخلت عليه الفنانة جيهان قمرى ولبسها كان غير محتشم وحاطة ايدها في وسطها وبتقوله انا حلوة

  159. السلام عليكم
    شوفت فى منامى ان مدير زوجى فى شغله القديم(اسمه اشرف الشافعى) توفى و انا روحت اعزى فقابلت مدير شغلى القديم(اسمه عصام) انا كمان و كانت عنيه محمرة من البكاء و قاللى انتى فين مش بشوفك ليه..قولتله ما حضرتك سبت الشغل اشوفك فين…قاللى عند دكتور الاسنان فى التأمين الطبى…فقولتله فعلا انا مبروحلوش….بعدها قاللى انتى ماشية مئتتبة كدا ليه(كتفى محنى يقصد) ليه مش فاردة نفسك زى شيريهان (بتاعت الفوازير) فجيب ارد ملقتش سبب

    بعدها طلعلى لحمة مفرومة و كأن دى واجب يديه للناس فى العزاء…فروحت اديه للناس و اسجل اسمى و اسمه فى دفتر حضور العزاء..فالناس هناك اعجبوا بالواجب دا و قالوا انه كدا بيفهم فى الاصول لانه فارم اللحمة فى بيته و الناس بقت بتستسهل و تشترى اللحمة مفرومة جاهزة…بعدها قاللى انه هيروح لاخويا يعمل واجب بردو فبيسالنى اجيبله ايه لما اروحله قولتله متجبش حاجة مش مهم اللى كان مهم فعلا واجب العزا (لانى فهمت انه رايح لاخويا فى فرح فواجب العزاء اهم)

    بعدها لقيت نفسي فى بيت امى و جايالى سيدة بتنضفلى السلم و شقتى فى الحقيقة اسمها ام منال…و كأنها جايالى تنضفلى بس عند امى…و فتحتلها الباب لقيت ان الدنيا ممطرة برة و هى هدومها اتبلت من تحت
    الحالة:متزوجة و كنت ليلتها بسال الله اشوف رؤية عشان عندى مشاكل مع زوجى

  160. انا رايت ديك جميل وقفعند البلكونه ومشيت شويا لاقية راس فرخه بس قولت شكلها لعبه ومخفتش من شكلها وبعين دخلت مدخل بتنا لاقيت 3من البط وقفين منعين دخولى البيت ف نديت ع ولدتى فقالت مشيه عشان ميدخلش قولتلها تعلى انتى جات فجه عليا ف انا رجعت خطوه لخلف فخرج وببص جانبى لاقيت بط ميت مجروح فرقبته بس يشبه المذبوح وفرخه راسه مقطوعه انا خوفت ومكنتش قدره ابص للمنظر وبسال ولدتى بقولها اي ده قالت مش عرفه اصل احنا ف الحقيقه مبنربيش طيور

  161. السلام عليكم ..شوفت اني فمكان يشبه الفندق وقاعده فالريسبشن فلقيت واحده قاعده على رجلها طفلها جميله جدا وكانت الطفله دي سنها 3 سنين بس ضهرها زي مايكون فيه دعامه واللي كانت شايله البنت مش مريحاها فانا قمت اخدت الطفله دي من اللي كانت شيلاها وريحتها ووانا قاعده والبنت الصغيره على رجلي مديت ايدي فكيس جنبي كان فيه شيكولاته واكلتها والطفله كان اسمها فالحلم منه (عندي موضوع ارتباط كان متعطل من 3 سنين )
    الحاله انسه

  162. السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    تحيه طيبه
    استاذنك في تفسير المنام للاهميه خير اللهم خير
    رات والدتي في المنام انها راكبه قطار ولابسه حذاء بكعب عالي لونها اسود ونزلت من القطار ومعها بنت شابه متعرفهاش ونزلت ذي نزلايه كدة وقالت للبنت ارجعي عشان تلحقي القطار ولكنه كان تحرك والبنت واقفت معاها
    شكرا واستاذنك التفسير وجزاك الله خيرا

  163. السلام عليكم , شخص تقدم لى وهو متزوج وانا احببته .. حلمت ان اخواتى زوجونى هذا الشخص وكان ابى هو وكيلى رغم ان ابى متوفى واختى وضعت صورتها على عقد الزواج واختى الاخرى مضت مكانى وتم العقد وفوجئت انى تزوجته وهو كان فرحان جدا واحتضنى وبعد انا اصبحت حامل وكنت انتظره ياتى لاخبره بالحمل ولكنه ارسل لى رساله يقولى خليكى عند اخواتك فانا لا استطيع المجىء حزنت وتالمت جدا وقلت ليه يا ربى اصبحت حامل فانا لم اكن اريد هذا الحمل .. ارجو التفسير فانا قلقه من هذا الحلم وجزاكى الله عنا خيرا

  164. السلام عليكم دكتوره ماليكا انا اسمي هبه عندي 18 سنه انسه و بتعلم في ثالثه ثانوي اخويا اسمه حسين حلم اني انا معي فيزا رحت صرفت من البريد وانا وراجع كان شعري باين من الطرحه بعد ما وصلت البيت هو قص جزء من شعرى انا وبعد كده حلم اني بابا بيضحك وفي الحقيقه ان انا والدي متوفي ما هو تفسيرك على هذا الحلم

  165. السلام عليكم
    شوفت والدتى عطتنى ميه جنيه وطلبت منى اشترى رز علشان عندنا عزومه كبيره فى ليله حنه رحت اشترى الرز البياعه فى السوبر ماركت قاتلة تعالى بكره قلتلها مينفعش أنا عاوزه الرز ضرورى انها ده هانى إلى عندك مش شرط يكون متكيس اديهونى سايب وفعلا ملت سله كبيره رز وكان فى حد ماشى معايا بس غير مرءى ليا ولقيت فى طريقى مكان عالى شويه طلعت عليه بصعوبةومعافره ودخلت سوبر ماركت علشان اشترى شعريه للرز واشتريت كيلو ولقيت بانيو فيه ميه وجوه الميه غاطس عصافير صغيره سوده وأنا استغربت أو اى عايشه تحت الميه من غير متخرج تاخد نفس وقلى لصاحب السوبر ماركت تعالى بصى كده ورانى فتحه فى ارضيه المكان تنزل على بدروم مخزن وفيه عصافير زى إلى شفتها وراح منور نورالمخزن راحت طارت آلاف من العصافير وخرجت من شبابيك المخزن وأنا كنت بقول ذكر بس مش فاكراه

  166. السلام عليكم دكتورة ماليك

    حلمت أني أقول لامي (هي عايشة في الحقيقة)أني رأيت سيدنا محمد عليه الصلاة و السلام 30 مرة ثم رأيت نفسي احمل ورقة مرسومة عليها ما يشبه سقف و أعمدة من مسجد لا اعرفه ،وتلون الداخل باللون الأخضر ثم شفت أقلام التلوين بمختلف الألوان في صف واحد ثم أخدت قلم اخضر من نفس المجموعة . شكرًا دكتورة و جزاكي الله كل خير.

  167. السلام عليكم ورحمه الله وبركاته دكتورة ماليكا
    والدي رحمه الله عليه كان شغال صراف في المحكمه وانا حاليا شغاله
    فيها وحلمت اني والدي قبضلي مبلغ 1500جنيه ومكنش راضي يديهملي وانا قلتله يابابا مش هينفع تخدهم علشان عليا التزامات وعطهملي بس وهو مضايق
    انامتزوجه وعندي بنتين 2،4سنيين

  168. انا حلمت انوا انا وصحبتى كنا خارجين وواقف قدمنا شباب وكنت مسكه موبايلي رنيت على رقم لاقيت موبيل واحد من الشباب رن أمنا داخلين على عماره وصحبتى قالتلى اسم الشاب اللى رن موبيله وبعدين ميشينا ورحنا لمحل أدوات منزليه فقولتلها هما مش حاطين حاجه جديده وانا طلعت من المحل لاقيت صوانى عليها صور ممثلين وبينهم كاظم الساهر فرحت وقلت للطفل اللى هناك اسالها بكام الصينيه راح ومعرفش بكام أخذتها منه ورحت وكان معايا عشرين جنيه قالتلى أنها 8ج واختها ومشيت وكنت فرحانة اوى
    الحاله عزباء

  169. دكتورة ماليكا انا كذا مرة احلم بتعابين كتيرة ومرة كان لونه اصفر وعضني في رجلي الشمال وبعدين انا قتلته وحلمت بعدها بكام يوم حلمت بواحد تاني بس ماعمليش حاجة كنت بجري منه بس في واحد. ماعرفهوش موته بس انا مش فاكرة شكله
    ومرتين حلمت ان شعري بيقع خصل في ايدي ومكان الخصل بقي فاضي مافهوش شعر. بس المكان مش كبير
    ومرة تانية حلمت ان حشو دروسي الثلاثة علي الجانب اليمين بيقع انا في الحقيقة عاملة حشو في الدروس الثلاثة دول

  170. السلام عليكم ورحمةالله وبركاته انا حلمت ان بيطلع من بؤ ابنى ورق شجر اخضر وكنت خايفه عليه اوى هو سنه 5شهور

  171. السلام عليكم
    اختى حلمت انها حامل وبتحسس على البيبى فى بطنها البيبى باس ايدها وهو جوة بطنها كأن البيبى مجسم وكأنها شايفاه بتقول انه جميل وعيونه خضرا مع العلم انها لسة انسة فياريت حضرتك تفسرى لها الحلم ده وجزاك الله خير

  172. السلام عليكم
    اختى حلمت انها حامل وبتحسس على البيبى فى بطنها البيبى باس ايدها وهو جوة بطنها كأن البيبى مجسم وكأنها شايفاه بتقول انه جميل وعيونه خضرا مع العلم انها لسة انسة فياريت حضرتك تفسرى لها الحلم ده وجزاك الله خير

  173. السلام عليكم
    انا طالبه في اولي جامعه حلمت ان دكتوري ف الكليه مكلفني انا وزميل ليا معايا ف نفس القسم اننا نبقي مسؤلين اننا نكلم وفد ناس مهمه نيابه عن القسم فاحنا كنا ماشين ف طريق مش منور جامد وباين ان الطريق صعب لكن احنا ماشين في كويس ووصلنا للوفد اللي الدكتور كلفنا باننا نكلمه رحنا لقيناهم قاعدين ف مكان بيدخلوله لتحت ولقينا ناس تبع الوفد قاعدين ف المكان ده وفيهم ست كبيره ف السن نايمه وباين عليا تعبانه ولقينا الراجل كبير الوفد مدايق وبيقولنا ان طلبه القسم تبعنا كلهم اسائو ليهم ومعملهمش كويس وكن مدايق خالص وبيقول حتي لست اللي نايمه تعبانه ورجليها كانت مكشوفه مش لاقيه حد يغطيها فانا قعدتاتكلم مع الراجل ده واعتذرلو وقولتله اننا مش قصدنا نسئ ليكم ابدا وانا بعتذرلك نيابة عن القسم كله واننا ف اقذب فرصه هنحسن الموقف وزميلي اللي كان معايا كان قاعد مدايق اني بعتذر للراجل فانا بصتله وقولتله متقلقش انا هحل الموضوع وبعد ماخلصت كلام مع الراجل ورحت غطيت الست اللي كان بيقول عليها انها تعبانه ومش لاقيه حد ييغطيها انا غطيتها وكانت رجليها باينه وبتنور فانا غطتها كلها وطلعت من المكان اللي كانو قاعدين ف الوفد ولقيت كيس كبييره لونه ابيض فتحته وطلعت منه طفله صغيره لسه مولوده بقول ايه ده دي مولوظه صغيرع موجوده ف كيس وكان ف طفله تاني ف نفس الكيس والمنام خلص اني بطلع البنت الصغيره التانيه من الكيس

  174. امي حلمت انها في بيت كبير واسع بس مش بيتنا تقريبا زي صالة بيت واسعة وبلاط ارضيتها كان شكله زيتي غامق جميل وكان في ناس كتييير وهيصة وبعدين مشوا وبعدين حد قالها انك هتروحي ايطاليا مأمورية تبع الشغل 45 يوم وشنطة السفر كانت جاهزة «هاند باج»فيها ملابس لزوم السفر ودخلت الحمام تجيب مراية وفرشة السنان ومعجون وقالت هحط مراية كمان في الشنطة وامها كانت واقفة جنبها في الحمام وهي بتجيب فرشة الاسنان ووالدها كان في الصالة خارج الحمام …انتهت

  175. السلام عليكم ورحمة الله وبركاته انا حلمت بيكى يا دكتورة ماليكا انا كنت فى مكان غريب معرفهوش أن المكان دة مستشفى واﻻستقبال زى جراج العربيات في ناس كتير وانا عايزة ادخل أزور خالى هو اسمه خالد وهو فى الحلم تعبان جدا وانا ببكى عليه بكاء شديد وﻻقيت أمى الله يرحمها جمبى وفى ايدى ابنه اسمه على ماسك فى ايدى والمكان مليان قرايبنا ووقفت عند باب كبير انا وأمى وابن خالى على هو عنده 4 سنين وواحدة ست واقفة على الباب أمى بتتحايل عليها تدخلنا عند خالى وورانا مراته واوﻻده والست دى دخلتنى انا وأمى وعلى بس ﻻقيت خالى نايم على السرير تعبان وجنبه ابنه التانى عبدالله هو 4 سنين بردو ﻻنهم توأم وأمى بتبكى على خالى بكاء شديد دخلت حضنته وانا منهارة عليه من العياط ببص ﻻقيتك يادكتورة ماليكا حكتلك اللى انا شوفته الحلم على أنه حلم بصتيلى وانتى زعﻻنة وسكتى قولتلك انا مش ادرة أنسى الحضن اللى حضنته لخالى تعبنى لغاية دلوقتي قولتيلى انتى حضنتيه قولتلك اه روحتى ابتسمتى وقولتيلى ايوة كدة دة فيه خير هيجيلك من اللى حواليكى وقولتيلى أن بنتى ياسمين دلوقتي بتزرعلى زرعة فى البلكونة وحضرتك اللى قولتلها تعمل كدة علما بأنها ثانوية عامة السنة دى وبس

  176. خالتي حلمت لاختي الکيبره انو خالی المتوفي جای عندنا البيت ومعه عريس و زوج اخت العريس کان اعمی ومعه اسرته واختی طالعه بشعرها هی مبسوطه و طلب زوج اخت العريس اعمی هو يدخل الحمام يغسل يديه وراح معه خالی التاني غیر خالی المتوفي ليواصله الحمام بس کده ما علم انو اختي انسه ، ارجو التفسير ??

  177. حلمت ان فى بير كبير وعميق فيه قرود ولما بصيت منه شافونى وبقو عايزين يطلعولى ويخرجو من البير ، بس انا بقيت بضرب وازق واوقع اى قرد يطلعلى لحد ما حسيت انى مش هقدر عليهم روحت جبت خشب وسديت البير… مع العلم انى آنسة ومخلصة جامعة ومخطوبة

  178. انا متزوجه وعندي طفل وحامل وزوجي مسافر …حلمت ان جيت شقتي لقيت ثلاث تعأبين كبيرة واحدة ف الصاله ولافف نفسه ع بعض وراسه مرفوعة شويه وجنبه قطعه كيكة ونفس الكلام ف المطبخ وقدام باب الشقه

  179. حلمت اني راكبه لعبه تقريبا ذي قطر الموت وكان الا بيركبها لازم يمسك فيها كويس المهم انا كنت خايفه موت بس وقعت من عليها وبنت عمي رحمه لقيتها بتقع معايه وقعت علي السطح بتعنا متعرش المهم نقلت ولقيت اخواتي وقلتلهم رحمه سقطت تحت بستقريبا في المسقط واختي قالتلي اخوكي احمد مش لاقينه ركب العبه ومش عارفين فين اخويه عنده ١٠سنين ارجوكي انا في الدراسة ليه علاقة ب الامتحانات

    1. السلام عليكم أنا حلمت أن الكيمودينو بتاع الاوضه بتاعى مكسور والغيارات بتاعت جوزى باينه منه فزعلت وقولت ايه اللى كسره كده فقولت لجوزى تعالا شوفه قالى احسن تستهلى مش انتى اللى روحتى جيبتى الاوضه اشربى بقى مع العلم أن الاوضه لسه جايباها جديده ارجو الرد يا دكتوره

  180. سلام عليكم
    حلمت انى قاعدة مع والدتى مستنيين اخويا اللى جاى من السفر بيشتغل فى محافظة تانية وبقولها عارفه ياماما الفلوس اللى انا محوشاها جبت بيها حاجة حلوة لمصطفى اخويا سالتنى جبتيله ايه قلتلها جبتله تاشيرة للحج سالتنى سياحى قلتلها هو السياحى بكام قالتلى بسبع الاف قلتلها يبقي سياحى لانى دفعت سبع الاف واخويا وصل زعلان وشايل الهم فانا فرفشته وقلتله عاملالك مفاجاة اديته علبه عامله زى علبة الكشري قالى دى موجودة هنا بجنية اخد معلقة وادى الباقي لاختى منة قلتله لا دى من السعودية وقلتله بص المفاجاة الحلوة دى جبتلك تاشيرة الحج فين ياماما التذكرة اه ماما قالتلى شيليها تحت المرتبة عشان متضيعش هاتيها يامنه ومنه اختى مش مركزة معانا خالص رحنا قعدنا نضحك انا واخويا عليها وكان مبسوط اوى بالتذكرة
    شكرا جدا

  181. سلام عليكم حلمت ان عندى خروجة ومعايا بنطلون جينز واتانى بنى في عسلى باستك من فوق وضيق جدا وانا محتارة البس ايه بس كنت حابة البس الجينز
    انا انسة وبدرس

  182. سلام عليكم اخي جزاكم الله خيرا كثيرا لدى حلم ممكن تفسره اخواتي انا حلمت ان انا وامي وخطيبي وخالتي في بلد دمياط ولكن كانت على شكل جزيزه كلها جبال خضرا وبحر ازرق صافي وكانا واقفين على تبه كبيره و حوالينا الجبال الخضراء و البحر الأزرق وفجأة ظهر ضباب ومبقناش شيفين منه حاجه خطيبي مسكنا و عدي بينا البحر وعدي بينا الضباب ودخلنا منزل خالتي كان فيلا وجلسنا فيها خطيبي جلس بجواري كان ماسكني مش عايز يسبني و انا كنت سعيده برجعته من غيبته وبقول الحمدلله مشاكلي اتحلت خلاص برجعته ثم خطيبي قبلني في خدي فانشقع الضباب وراح والشمس طلعت و الجو بقا جميل جدا أخذنا عربيه علشان نسافر ونرجع بلدنا واحنا في طريقنا شورت لخطيبي على جسر خشب موجود بالماء ليراه وبعدين وصلنا حتى زي ملاهي بتوصل لبلدنا خالتي وامي سبقونا لاكن امي تعبت وقعدت على الارض من التعب فوصلت لها انا خطيبي و شلناها وقومنها وسندناها. مشينا بها لنكمل طريقنا ورائيت كأني بغسل سجاده لأحد ما نظفتها خالص ارجو التفسير اخي الحاله الاجتماعيه مخطوبه والعمر 26 سنه

  183. االسلام عليكم
    كنت عامله استخاره لشخص
    وحلمت انى المفروض اعمل عمليه ف بطنى زى مايكون ف كيس مياه ولازم يتفضا عشان ابقا كويسه وكنت ف غرفه العمليات والمفروض الدكتور ال هيعملى العمليه اسمه محمد الزهار وكنت خايفه اوى وبعدين لقيت نفسى انا ال فتحت حته من بطنى عشان اعمل العمليه وفضيت كيس الميه بس كان صفير خالص وحسيت بالجرح كان واجعنى اوى بس مفيش دم خالص وحلمت برضه بحضرتك بتتصلى بيا وبتقوليلى عوزاكى تحكيلى كل حاجه عن حياتك واتصلتى بيا مرتين او تلاته وبرضه حلمت انى باكل همبرجر وكان طعمه حلو اوى وطلبت من البياع كاتشب وحطلى شويه ع السندويتش
    بحبك جدا ي ملوكه

  184. لو سمحتى ى دكتورة انا حلمت انى ريحة اجيب فستان احضر مناسبة بية قمت جيبة بدلة ولبستها عشان اقيسها وكانت جميلة وطول منا بالبسها بقول لنفسى انا كان نفسى فوحدة زيها من زمان والبدلة دى كانت عبارة عن جاكيت وكان مظبوط عليا خالص وتحت الجاكيت دة قطعتين قط وبعدين لبست البنطلون بس لقيتة زى ميكون قصيرومش مظبوط فقولت حروح اجيب المقاس الاكبروتقريبا كنت لبسة استرتش تحت البنطلون فعسان كدة كان مش مظبوط وكمان قولت لو اقلع الاسترتش دة البنطلون هيتظبط وانتها الحلم

  185. انا حلمت أن اختى المتوفيه جايبالى شغل فى شركه كبيره ومصممه انى اشتغل فيها قولتلها أن جوزى مش هيوافق لا مش هشتغل دخل علينا اخويا قالى ها وافقتى على الشغل قولتله لا لسه انتا كمان عارف قالى اه ده صاحب الشغل ابن عمك ماقولتش لجوزى ببص من عند والدتى لقيت شقتى كلها منوره ماعدا الحمام بس كانت شبابكها مقفوله اتصلت بيه كلمته قولته ابقى اشوفك الصبح دخلت انام لقيت الاوضه ضلمه واختى المتوفيه نائمه على سرير وانا دخلت انام على السرير التانى

  186. السلام عليكم اناحلمت انى نايمه على السرير فبيت ماما وبقول اللهم بشرنى بما انتظره منك وانت خير المبشرين وغمضت عنياوانابقول الدعاء وفتحت عينى لقيت بنت بيبى نايمه على حضنى بتقولى ربنا بعتنى ليكى بيقولك هيحققلك الى بتتمنيه شلت البنت واعت أدور على ماما واختى عشان اقولهم وفتحت باب البيت وخرجت أدور عليهم لقيت كريم عبد العزيز وأحمد عز واقفين بيضحكولى…مع العلم اني متزوجه وعند رونزا وريناد

  187. وصت امي الطبيب يشلي الرحم بسبب عدم انتظام الدوره وانا زعلت زي حد بيقول لازم تحافظي علي عمرو لانك مش هتجيبي اطفال غيره و رايت ماريان صحبتي المسيحيه عند العياده قلت هو شيل الرحم محتاج عمليه وفتح بطن قالت لا بيتسحب من الفرج انا مطلقه من ٧ سنين وابني عنده سبع سنين وعيشه مع امي

  188. السلام عليكم
    حلمت انى كنت ماسكه مانجو مقسومه وانا باكل فيها بس النص التانى مش ظاهر
    ورأيت اخو زوجى (جمال) ماسك ايضا مانجو بس بيتفها بعد م بياكل (يبصقها )
    وانا متزوجه وعندى ثلاثه بنات
    ارجو التفسير

  189. حلمت اني اريد اعبر الشارع وكنت لابسه فستان وردي يصل لركبتي وشعري وشكلي جميلين جدا وحاضنه بين يدي كتب ودفاتر واقلام وكانو كثر جدا وحاضناهم بقوة واخاف ان يقعو وكنت مكسوفه من لبسي وحابه اعبر بسرعه ولما عبرت صارت الدنيا ليل وحسيت بخوف قليل وحسيت باحد يمشي خلفي وفعلا وضع يده ع وجهي كما يفعل الخاطفون وخطفني ولما فتحت عيني لقيت نفسي في بيت جميل وهادئ ومضيء وضوءه ابيض وانا نايمه ع كنبه ومتغطيه بلحاف وفي شابه لااعرفها شعرها جميل وطويل تقريبا بطولها وكانها اخت الخاطف والبيت بيته ثم مر هو من امامي وكان طول بعرض ويخزني بعينيه فقلت في نفسي ان عينيه يشبهان عيني فلان «الشاب اللي احبه» انسه والحلم قبل 7 سنين

  190. رأيت في المنام ان زوج اختي يقول لي ان طليقي ينتظر قدوم شهر رمضان بفارغ الصبر وهو يحسب على التقويم موعد قدوم شهر رمضان وان زوج اختي اخبر طليقي ان شهر رمضان يأتي في اليوم السادس من قبض دعم الخبز علما هذه الرؤيا من حوالي شهرين…. الحالة الاجتماعية مطلقه العمر ٣٦سنه

  191. لو سمحتي انا حلمت مره اني باسمع اذان العصر وبصيت فالساعه لاقيتها 3 وربع وكانت امي معايا وقلتها ده فعلا موعد اذان العصر
    وانهارده خلمت اني باصلي العصر وامي برضه معايا بنصلي جماعه بس قدامنا اتنين رجاله بس بيصلوا والباقين مش بيصلوا بس مش متاكده اذا كنت كملت الصلاه ولا لا…امي موجوده الحمدلله….

  192. انا حلمتاني ببص للسماء ولثيت لفة كبيرة في السماء شبة الكرمبة كبيرة اوي ملفوفة يلون احمر وكان غي رمضان اللي فات وقيلعا كان يوم 20 رمضان حلمت اني قي بلكونةمع زوجي وقي السماء مكتوب بالنور لا اله الا الله محمد رسول الله يوريها لزودي قالي مش شايفها وبعدها اختفت من السماء وتقريبا كان المغربيغ يعني الدنيا ما كانتش ضلمة

  193. لو سمحتي حلمت اني بتجوز جوزي بس للمره التانيه بس أشبه اني كنت بكلم حماتي وهي واقفه جمبي عن أوضح ف بيت نينتى القديم وكانت الموضه دي فيها حلل وحاجات بلاستيك متكركبه وانا بقولها الاوضه دي عايزه تترتب وبكلم نفسي وبقول هي هترجع تشغلني تاني ولا ايه وبعدين جت اللي كانت جابت جوزي كعريس من باب البيت كنت عايزه أكلمها فسكت وبعدين طلعت شقتي عشان البس للفرح وكده فلقيتها مش نضيفه وارضيتها تراب وكان اخوات جوزي الولاد فيها واشبه أن الدنيا ليل أو الشقه غامقه كده مضلمه مش فاكره بس هي شقتي وسجادتي

  194. رائيت في المنام بعد قيام اللليل ودعوة اللة ان يوقني في امر مقدم علية بعدها رئيت نور اخضر نور وطفا في الصا لة باالشقة

  195. السلام عليكم…أنا كان ف حد متقدملي وحصلت مشاكل بسبب والده ومحصلش نصيب حلمت إني عندهم ف البيت والعريس كان يقبلني وكنت لبسة تيشرت نص كوم وبعدين والده دخل علينا فلقيت جاكت جينز لبسته قلت عشان ميشوفنيش بنص كوم وبعدين لقيت بنات كتير داخلة الغرفة إلى كنا فيها يجي10او12بنت وكانو اخواته مع أنه معندوش إلا أخت وحدة ف الحقيقة وكلهم كانو لبسين زي بعض زي إسدال أو عباية لونها أصفر فاقع لونه ملفت وكان أبوه ماسك صينية عليها حاجة ساقعة يقدمها لي فكان في ولد سن سبع سنين وكان سمين شوية وكان عايز يشرب الحاجة السا قعة فقمت جبت الكوباية وشربته بس شرق وقعد يكح جت وحدة من البنات قالتلي أنا هشربه وخدت الكوباية تشربه شرق منها بردو وكح وبعدين أبوه بيقول لبناته وبيشاور عليا عارفين عندها حته إسمها القومية فيهابيض حلو أحسن بيض تشتري من هناك لأنه بيض جناين فبنت منهم سألتني قالتلي هو فعلا البيض عندكو حلو قلتلها اه حتي بيشبهوه بالمشمش لأن صفاره لونه قريب من لون المشمش وبعدين لقيت نفسي لبسة زيهم نفس الاسدال الأصفر وجت أحط طرحته مكنتش عارفة اثبتها كويس لأن شعري كان ناعم اوى والطرحة بتتزحلق بس ثبتها بعد كدة وبعدين أبوه سأله بيقولو هو حوش عيسى جه ولة لسة تقريبا كان يقصد برنامج بالتليفزيون

  196. امل الحياة
    ااسلام عليكم ياااملوكه حلمت انى فى شارع بضور على شارع البحر واقول فين شارع البحر جئ وحد صاحب بابا الشخص دا من العراق فى الحقيقه اسم احمد قلى اهو شارع البحر وشوفت الشارع وانا عايز اعاديه ااشارع كان فى زي ميكون. فى ترعه وفيقيها سقيله زى بتعت المعمار عمو احمد مسك يدى وعدا بى كان فى حاجر عمو احمد قلى اكتبى امنيه على الحاجر دا هتتحقق وفعلا مسكه القلم علشان اكتب لا قيت صلى على الحبيب. وانا كتابت اللهم صلى علىيك يااااا والحاجر مكفاش البقى عمو احمد قلى اكتابى امنيه انا ضحكه قولت بابوقى اللهم الرزاقنى زوجن صالح عمو احمد قلى اكتاب على الحاجر روحت كتابت اللهم ارزقنى وزاج صا مكفتش بقى الكلامه لحد صا بس مش صالح ملحوظه كلامت صلى على الحبيب انا كتبتها على وراق انا بنت انا امل الحياة على الجروب بتعك ياااااملوكه يااااانور. الشاشه المصريه

  197. رايت اني جالسة ببيتنا العائلي بإحدى الغرف مع اختي الكبيرة واختي التوأم ثم دخلت علينا حمامة تطير من النافدة وتوجهت نحو فراشي الدي انام عليه فتأثرت وأخدت ابكي للعلم انا مطلقة منذ سنتان اتمنى تفسيره ادا كان خيرا

  198. السلام عليكم دكتور ماليكا
    انا مخطوبه، ،،حلمت بأني عند عمتي وقاعده ف الاوضه انا وبنتها هناء وهي وقفت عماله تبص ع حاجه من الشباك ف روحت اشوف بتبص ع ايه. وكنت خايفه وانا ببص ف لاقيت باباها جه وبيسأل بتبصو ع ايه وبعدين كأن بابا ايجه وقف معانا وقعدوني غصب عني معاهم وزي مايكون ربطو ايدي بحاجه كدا وانا عماله اعيط وعاوزه امشي منهم وجه واحد كدا زي مايكون شيخ بس شكلو وحش وانا خوفت منو ومسكني جامد وقعد يتكلم كلام كتير مش فهمااه وانا فضلت اعيط واصوت عاوزه امش من قدامهم وبعدين فكيت نفسي وطلعت اجري برا البيت وكنت ماسكه حاجه ف ايدي قطعت منها حته ورمتها عليهم وروحت لبيت جدي عند ماما
    البيت جمب البيت
    مع العلم ان بنت عمتي مش مخطوبه لسه
    ارجو التفسير

  199. بنت عمتي كانت حلمت بيا
    اني هقعد ف البلد عندهم 20يوم وهي كل ماتقول ل ماما ازيك ي مرات خالي ماما متردش عليها ولا راضيه تسلم عليها وزعلانه منها ف بنت عمتي قالتلها انا مالي انتي زعلانه مني لي وبابا قال ل ماما انتي زعلانه ليه طالما انا راضي
    انا مخطوبه

  200. حلمت اني باكوي شعري وماما قاعده ف الصاله هي ومرات عمي وعماله تقولي خلاث بقي عشان شعرك مش يبوظ وانا مش راضيه وكان شعري طويل خالث نازل لحد رجلي من تحت وتقيل خالث وناعم جدا ولو اسود وكان جميل حتي كنت عامله كعكه وكانت كبيره خالث واطلعت اوريه ا ماما واقولها ماهو شعري حلو اهه ف لقيت بنت عمتي بتفتح ف بابا الشقه روحت لفيت شعري بسرعه قبل ماتشوفو
    مع العلم اني مخطوبه
    بنت عمتي كانت مخطوبه ومحصلش نصيب

  201. حٌلَمَتّ أّنِيِّ شٍأّيِّلَهِ عٌيِّلَ صٌغٌيِّر وِحٌلَوِ خَأّلَثّ وِمَبَِّسوِطّهِ بِيِّهِ وِګأّنِوِ تّبِعٌ بِنِتّ خَأّلَيِّ وِخَطّبِهِأّ
    مع العلم اني مخطوبه

  202. مَأّمَأّ حٌلَمَتّ أّنِ بِنِتّ عٌمَتّيِّ أّخَدِتّ أّلَجِذّمَهِ بِتّأّعٌتّيِّ وِمَأّمَأّ زِّعٌلَأّنِهِ وِبِتّقِوِلَ جِزِّمَتّ بِنِتّيِّ
    انا مخطوبه
    بنت عمتي كانت مخطوبه ومحصلش نصيب

  203. مامتي حلمت ان انا وهي ع عتبه باب العمارة بناكل وفيه اطباق وفاضيه ومليانه اكل وعيش كتير مخبوز وبنتكلم ف سيرة مريم العذراء وبنتكلم ع طهارتها وعفتها وقدامنا زي دير وفيه اتنين رهبان واقفين قدامنا واحنا بناكل وجه شاب اسمراني قعد معانا وبيتناقش في نفس الموضوع وهو وماما اختلفوا ف الكلام وقعد يبصلها وبعدين قالتله اقعد كل معانا مرضاش ف الاول فقالتله لا خير ربنا كتير اقعد كل معانا فقالها خلاص هقعد معاكو فماما عطيته رغيف بس مقطوع منه حته فمسكه وشال الاطباق الفاضيه حطها قدام ماما وسحب الاطباق المليانه قدامه وماما مبتحبش حد يحط الاطباق الفاضيه قدامها فاخد الرغيف فتحه نصين قالها بصي الرغيف فيه ايه فقالتله انا ال خبزاه قالها طب خدي بصي فتحت نص لقيت مكتوب فيه (الشهد الموعود) فبتقوله ده الشهد الموعود ده انت روحت انا قولتلها لا الشهد الموعود ده ليا انا وقعدت ازعق واقولهم لا هي قالتلي الشهد الموعود ده ليا انا فجه الرهبان من بعيد وواحد بيقول للتاني اديها ده عشان تهدي كانت حاجة نحاس وطويله مش عارفه اسمها ايه وعاوزني اسكت وبيقولوا سكتوها سكتوها فماما قالت عاوزين يهدوها عشان لسانها طويل وهتزعق في الشارع فسمعت صوت اذان فالرهبان بيقولولها صوت الشيخ ده جميل فماما قالتلهم اه ده شيخ جديد انا اعرفه وعدي الشيخ من قدامها وشبه الشيخ النقشبندي وصحيت ع اذان الضهر

  204. السلام عليكم
    ماما حلمت انها طلبت من جدتي المتوفيه عشرين جنيه وجدتي ادتها واحده بس كانت باهته خالص والارقام كانت ممسوحه ومعجبتش ماما وقالتلها لا انا عايزه غيرها وفعلا ادتها واحده غيرها بس كانت مقطعه وبعد كدا ماما شافتها لابسه عبايه اوف وايت شكلها حلو خالص بس كانت قصيره عليها وماما قالتلها دي قصيره عليكي هاتيها اخدها وفعلا وافقت وادتها حاجه مطبقه وبعد كدا ادتها كوليه وقالتها ادي دا لاختك عشان متزعلش وماما قالت ان جدتي كانت في الحلم رفيعه ع غير عادتها

  205. السلام عليكم
    ماما حلمت انها طلبت من جدتي المتوفيه عشرين جنيه وجدتي ادتها واحده بس كانت باهته خالص والارقام كانت ممسوحه ومعجبتش ماما وقالتلها لا انا عايزه غيرها وفعلا ادتها واحده غيرها بس كانت مقطعه وبعد كدا ماما شافتها لابسه عبايه اوف وايت شكلها حلو خالص بس كانت قصيره عليها وماما قالتلها دي قصيره عليكي هاتيها اخدها وفعلا وافقت وادتها حاجه مطبقه وبعد كدا ادتها كوليه وقالتها ادي دا لاختك عشان متزعلش وماما قالت ان جدتي كانت في الحلم رفيعه ع غير عادتها

  206. خالتي رات في الحلم اني صائمة وعاملة حجامة في رقبتي من الخلف واوريهولها مع العلم اني فعلا صائمة وخالتي تعرف اني صائمة اجر الحالة انسة موظفة

  207. سلام اختي كيفك انشاء الله تكوني بخير ممكن تفسري لي حلمين وشكرا لك مسبقا دا حلم استخارة للزواج حلمت انو ناس عدنا بالبيت وكان الليل ولما كانو رايحين امرأتان منهم اعطوني هديتان عبارة عن اتواب الاولى وهي جارتنا اعطتني توبين كي اختار فيهما الاول فيه لونين والتاني اسود اعجبني الاسود واخترته وقلت لها اني ساخيط منه جلباب والتانية وهي من العاءلة اعطتني توب اخضروكان مغلف قلت لها شكرا و بعدها بنفس الليلة حلمت كمان اني كنت برا البيت وجات وحدة من العاءلة مشان تخبر امي بان حد توفى من العاءلة و دهبت امي وتلك المرأة لكي يعزو ودهبت وراءهم و كان تلج في الارض و علق حداء امي بالتلج واعطيته لها و انتهى الحلم (لي صليت مشانو جارنا و وقعو مشاكل و افترقنا لانه ليس في المستوى هو سكير ) ///وهدا حلم عادي حلمت اني امام محل لتزيين العراءس و خرجت منه صديقة لي كانت عروس وكان الدور دوري وراءها وقلت لاختي لن اتزين عند دلك المحل لان مكياجها لم يعجبني ودهبت عند محل اخر يعجبني مكياجها وكنت لابسة حداء دو كعب عالي ووجدت العريس هناك وكان اقصر مني و قمت بنزع الكعب واعطتني صاحبة المحل حداء اخر وكعبه عالي قليلا وكنت ايضا اطول من العريس وبدات اساله وكاني لم اكن حاضرة في اليوم الاول حينما اتى لخطبتي وكان محل التزيين فيه عدة زبناء وقلت لها هل سيسبقونني هؤلاء الناس وقالت لي لا ستسبقين وبدات بالزوج حطت له شوية ماكياجو جا دوري وكانت امي و اختي معي و كنت طول الوقت ابحت عن حداء ليس له كعب وهو حداء دهبي ارتاح فيه وسالت الناس الموجودين بالمحل هل عندهم حداء دون كعب لكي احضر به ليلة زفافي و دلك العريس اعجبني و شكرا

  208. انا مخطوبه
    حلمت بابن عم بابا كان قاعد ف بيت زي مايكون دا بيتنا روحت وسلمت عليه. وبعدين جت ماما وبابا وقعدو كنا قعدين احنا بس ف الاوضه وماما شايله عيل صغير ع رجلها وفي نمل ماشي ع الكرسي اللي قاعده عليه وانا قعدت جمب بابا ف ابن عم بابا راح قايم وقف قدام بابا وبيكلمو عني وبيقول هي سبتو قبل كدا ورجعت تاني لكن المرا التاني ولسه بيكمل راح بابا قال ان شاء الله مش فيه مرا تانيه خالص
    كلام ابن عم بابا كان عاوز يقول ان يا خدني لابنو اسلام وهو خاطب حالياا
    وانا فركشت خطوبتي ف الحقيقه ورجعت تاني

  209. انا مخطوبه
    حلمت ان قاعده تحت ف بيت عمي وخطيبي جه وقعد ف الاوضه اللي انا فيها بس هو ف مكان وانا ف مكان وكان ماسك الفون بتاعو بيلعب فيه وانا كنت ماسكه الفون بتاعي برضو ومعايا ورق ف ايدي كأنو كروت شحن وفي ورقه صغيره خالص زي المربع ☑مكتوب عليها رقم 20
    وجه اخويا كريم الصغير قعد جمبو وبعدين بيقولو ايه يا حسن مش هتاكل ولا ايه راح خطيبي رد قال ايوا ياعم هاكل وانا بصيت لاخويا باستغراب لان مفيش اكل او معملتش حسابي وطبخت ليه وقولت لاخويا والله لوريگ واضايقت جدا
    وبعدين نزلت ل ماما تحت عند مرات عمي بقولها وانتي قاعده هنا وحسن فوق قومي يالا شوفي هتعملي اكل اي عشان اخويا قالو كذاا
    بس كل جالي شنطه جميله من حد بعتهالي لونها اسود كدا وكبيره وفيها نبيتي بلمعه بسيطه ودراع بتاعها طويل وهي عجبتني خالث
    وبعدين شوفت حد طلع قدامي ع السلم معاه شنطه زيها بالظبط وقولت لو الشنطنه اللي شوفتها تبع دي هاخدها لو مرديتوش خودو دي مش عوزاها
    ارجو التفسير

  210. السلام عليكم
    انا حلمت في شهر رمضان اللي فات من2017
    حلمت ان كان مكتوب اسم الله مرتين اتنين في السماء والدنيا كانت بتمطر شربت شويه من مياه المطر لقيتها مياه مالحه قولت ليه مياه المطر مالحه احساس قالي ان فيه هديه من ربنا هتجيلك بس لو جات دلوقت هتبقي مش حلوه اصبري سنتين احنا في 2017 هتيجي في2019 جالي احساس في المنام ان علشان مكتوب اسم الله مرتين ف كل مره بسنه ونظرت لهم ودعيت ان ربنا يرزقني بزوج صالح وذريه صالحه
    انا انسه والحلم كان تقريبا في ليله القدر يعني شهر رمضان اللي جاي ده هيبقي فات عليه سنه

  211. حلمت انى ببيع دوا لشيخ كبير فى الازاعة خفت يكون الدوا غلط اتصلت عليه هو اعطى السماعة للسيسى رد عليا قالى مش تاخدو بالكم وقالى ازيكو اخباركو ايه وانا برد برهبة كده انا اصلا فى كلية صيدلة

  212. حلمت كنت اناوزوجي نايمن عالسريير في النص عيل المفروض ان سلفتي اسماء مسقطاه وكان التالت سقوط ليهافي الحلم وفجاه العيلل اللي كان في حجم البيضه بقى ينزل من الكيس بتاعه كانه بيتولد ونزل عيل اصغر من كفة الايد وافتكرناه ميت وبعدين بقى يرمش غي عينه ويتحرك استغربنا انا وزوجي وانا مسكته وفرحته بيه وبقى يكبر وهوفي حضني وشكلهجميل جدا وبقى يعيط قالولي اخواتي ماله قولتلهم خليه يسرخ عشان نفسه يوسع وفي شجره قصاد بيتنا منجا وشفت المنجا فيهاخضرة وحد جبلي واحده وختها بس مش عارفه مين

  213. السلام عليكم
    حلمت اني أقف بجوار المغني المشهور محمد فؤاد و هو مسك يدي و طلبت من امي ان تصورنا و لكنها رفضت و طلبت أيضا من أبي أن يصورنا و لكنه رفض

  214. حلمت ان بابا الله يرحمه كان جايب شبكتين لونهم احمر فبقوله يا بابا انت جايب علبتين حمر ليه قالي اتفقت مع واحد ابن حلال وقام ملبسني دبله الماظ علي الرغم انا كنت مخظوبه قبل كده وفشكلت

  215. السلام عليكم حلمت اني في بيتي انا و جوزي و بعدين صحابه و خطبته جت هي كانت مسيحية فتقولي انتي حلوه اوي و انا في الحلم كان شعري اسود اوي واطول من الحقيقه و بعدين حماتي كلمتني و بتقولي اني حمايا جيبلي 3 اكياس بطاطس جاهزة للتحمير و بعدين طلعت و جبته معاه و كان اخوات جوزي معاه و بعدين كان في علبه شكولاته لقيتهم خذو منه روحت ختهم منهم تاني و بعدين لقيت اني مطلعين من عندي اطقم عشاء لونه عسلي فان استغربت اني هي عندي و بعدين افتكرت اني عندي بيبي و طلع ابن اختي معايا هو بيبي بس في الحلم طلع علي الكنبه لوحده….. في الحقيقة انا معرفش صحاب جوزي ده….. ليس معي اطفال

  216. امل الحياة
    ااسلام عليكم ياااملوكه حلمت انى فى شارع بضور على شارع البحر واقول فين شارع البحر جئ وحد صاحب بابا الشخص دا من العراق فى الحقيقه اسم احمد قلى اهو شارع البحر وشوفت الشارع وانا عايز اعاديه ااشارع كان فى زي ميكون. فى ترعه وفيقيها سقيله زى بتعت المعمار عمو احمد مسك يدى وعدا بى كان فى حاجر عمو احمد قلى اكتبى امنيه على الحاجر دا هتتحقق وفعلا مسكه القلم علشان اكتب لا قيت صلى على الحبيب. وانا كتابت اللهم صلى علىيك ياا والحاجر مكفاش البقى عمو احمد قلى اكتابى امنيه انا ضحكه قولت بابوقى اللهم الرزاقنى زواج صالح عمو احمد قلى اكتاب على الحاجر روحت كتابت اللهم ارزقنى زواج صا مكفتش بقى الكلامه ملحوظه كلامت صلى على الحبيب انا كتبتها على وراق انا بنت

  217. كنت حلمت ان في بيتنا زي كراسي كتير وان واحد كان متقدم لي قبل كدة بس موضوع لم يتم قاعد ع طربيزة هو وبنت عمة هي ست كبيرة وانا واقفة في مطبخ وشايفة انة عامل يبصلي بس انا مستغربة عشان كان وشة اسود وباين علية التعب جدا بس لابس بدلة حلوة وبعدين روحت شربت مية وجبت رغيف عيش وطبقتة اربع مرات فوق بعض وسمعت بنت عمة وهو بتقولة اخبار القضية اية قالها شغالة قالتة طب الشقة قالها دفعت المقدم

  218. حلمت ان ام واحد كان متقدم لي جات بيتنا وبتكلم مع ماما وبتعذر ليها عن سوء فهم الي حصل وانها عاوزة موضوع يرجع تاني وفجأة ماما قالتي هاتي الغسالة وحطتها في الصالة الحلم دة الدكتور رمضان الي فات

  219. والدتي حلمت فتحت علبه فيها شبشب وولدتي لبسته وكان ملبوس باحكام ف رجلها وعارفه ان هو بتاعي لبسته ودخلت بي ع خالي وليد وفرجته ع الشبشب بتاعي ف رجليها وقالتلو ده شبشب رنا مع العلم ان والدتي بتلبس نفس مقاس رجلي وعندها شبشب شبيه للشبشب الي لبسته ف الحلم بس هي عارفه ان الي لبسته ده شبشبي انا وخالي كان معلي التسجيل اغاني ع اخره وولدتي مش حبا صوت الاغاني العالي ومرديتش تبينلو عشان متكسفوش لانه كان ف شقتها
    انا عندي 17 سنه

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

pmclips.com
إغلاق
التخطي إلى شريط الأدوات